עלות הקבר למשפחתו של אריק איינשטיין: 100 אלף שקל

יותר משבוע לאחר מותו, מתברר כי עלות קברו של אריק איינשטיין ז"ל בבית העלמין טרומפלדור בת"א עומדת על 100 אלף שקל, אחרי "הנחה" מחברה קדישא ■ חבריו האמנים החליטו להתגייס למען מימון החלקה והקליטו שיר לזכרו

100 אלף שקל - זאת עלות חלקת הקבר של הזמר אריק איינשטיין ז"ל בבית העלמין טרומפלדור בתל-אביב. חבריו וקרוביו של הזמר, ששמעו על העלות הגבוהה עמה תיאלץ משפחתו של איינשטיין להתמודד, החליטו להתגייס ולסייע במימון החלקה באמצעות הקלטת שיר חדש לזכרו.

לאחר מותו של איינשטיין פנתה משפחתו לעיריית תל-אביב בבקשה לקבור אותו בבית העלמין טרומפלדור, השמור לגיבורי העיר תל-אביב. בעירייה פנו מיד לחברה קדישא, האחראית על בית הקברות, וביקשו מהם לתת כבוד אחרון לזמר ולטמון אותו שם.

בחברה קדישא נעתרו לבקשה, למרות שנשארו בבית הקברות 9 חלקות בלבד השמורות ליקירי העיר. התעריף אותו הם דורשים על כל חלקה בבית הקברות הוא 200 אלף שקל.

מסתמן: גורמים עסקיים יממנו את עלות החלקה

בשל העלות הרבה, ביקשה עיריית תל-אביב להוריד את מחיר החלקה ב-50%. חברה קדישא הסכימו להפחתת הסכום, והוחלט כי המשפחה תשלם 100 אלף שקל.

חבריו של איינשטיין, ששמעו על כך, החלו לגבש יוזמה על מנת לעזור למשפחתו של המנוח לממן את הסכום. סימה אליהו, אלמנתו של אריק, סירבה לשמוע על כך והתעקשה שהמשפחה תממן את העלות המלאה.

חבריו של איינשטיין לא רק הציעו לסייע בתשלום על החלקה, הם גם החליטו להקליט שיר חדש לזכרו. הזמר והיוצר ארקדי דוכין יזם את הקלטת השיר לזכרו של איינשטיין, "הנאיבי האחרון" שמו. את השיר כתב דוכין יום לאחר מותו.

לאולפן ההקלטות נכנסו חבריו הטובים של איינשטיין; יוני רכטר, מיקי גברילאוב, יצחק קלפטר ומאיר ישראל, שחברו לדוכין על מנת להקליט את השיר.

למרות התגייסותם של החברים, מסתמן כי נמצא פתרון למחלוקת, לפיו גופים עסקיים שהיו בקשרי עבודה רבים עם איינשטיין לאורך השנים, הם שיממנו את חלקת הקבר.