אולמרט ונתניהו, שתקו בבקשה!!

השאלה אינה למי להאמין, השורה התחתונה היא שאנחנו בצרות

אהוד אולמרט מתח באחרונה ביקורת על בנימין נתניהו בעניין איראן ובכלל, ונתניהו השיב מיד שכל מעשיו של אולמרט היו כישלון אחד גדול, כולל מלחמת לבנון. התמונה שהציבור מקבל היא שאין הנהגה. ראש ממשלה אחד מעיד על ראש ממשלה אחר שהוא אפס, או לפחות שהוא בלתי ראוי להנהגה, לא מתאים, לא מוצלח. ראש ממשלה אחד מעיד על השני שהמדינה נתונה לחסדיו של אדם לא חכם, לא ישר, לא מבין.

אלה אנשים שהחלטות שלהם גורמות לאנשים להיהרג, בשדה הקרב ובשדות אחרים. באים אנשים אלה ומעידים שהחלטותיו של האחר היו מוטעות, כלומר שאנשים איבדו את חייהם או את נכסיהם מכיוון שהאדם שהעמידו בראשם הוא לא יוצלח גמור, שההחלטות שהוא מקבל הן מוטעות. ואנחנו הרי משלמים את מחיר הטעויות, לא?

פגיעה בציבור, לא במושמץ

אין כאן שאלה למי להאמין. זה לא משנה. למי שזה לא יהיה, השורה התחתונה היא שאנחנו בצרות. שאין על מי לסמוך. שכל מה שקורה עכשיו ייאמר עליו בעתיד שהיה מחדל.

העדויות על כך אינן של עיתונאים או ראשי מוסד לשעבר - אלא של ראשי ממשלה בעבר או בהווה, האמורים לדעת. כשהם משמיצים זה את זה הם מאמינים שהם פוגעים במושמץ. למעשה, רבותי, אתם פוגעים הכי חזק וקשה בציבור שחלק גדול ממנו נתן בכם אמון. אתם באים ומספרים לנו שאמון זה לא היה מוצדק. שתמורת האמון קיבלנו כשלים וטעויות ואסונות.

כל-כך אתם שקועים בעניינים הקטנים שלכם, עד שאינכם מסוגלים לראות מה זה עושה לציבור "שלכם". במיוחד כאשר ברור שהביקורת שלכם לעתים אינה נכונה, ובעיקר מגמתית. אם ניקח לדוגמה את מלחמת לבנון השנייה אפשר למצוא אנשים לא פוליטיים שיוכלו להצביע גם על כשלים וגם על הישגים. מבחינתכם יש רק מחדלים וכישלונות - אצל האחר. אצלכם יש רק הצלחות והישגים. עד שאתם מוחלפים ומישהו בא ומספר לנו אחרת, מבלי שנבקש זאת.

תפסיקו כבר!!!

לא רק לנו אתם מזיקים בדיבוריכם המגמתיים, אלא גם לאינטרסים של המדינה. ידידים ואויבים כאחת רואים ושומעים מכם, ראשי ממשלה בעבר ובהווה, שהמדינה מונהגת על ידי אנשים חסרי דעת וכישרון. זה מידע חשוב למי שרוצה ברעתנו, וזה מידע מדכא למי שרוצה בטובתנו. אתם מוכנים בבקשה להפסיק כבר? אפשר להציע לכם להעמיד אותנו, הציבור, ואת המדינה, לפני המריבות שלכם?

מליצי יושר מתים

ביבי, כל הכבוד, מצאת אי שם אמירה של אריק איינשטיין, מלפני שנים, שהתקשורת יורדת לחייך. למה לא ציינת זאת כשאריק עדיין היה בחיים? חששת שאריק יחזור בו? אתה לא מסוגל לשבת ולעשות עם עצמך חשבון נפש, במקום לרדוף אחר "מליצי יושר" מתים או חנפנים?