בקרוב: חרם על בתי קולנוע במחאה על עמלות הזמנה באינטרנט

גביית עמלה על הזמנה מקוונת של כרטיסי קולנוע היא אבסורד: למחיר הגבוה ממילא מתווסף סכום של 4-5 שקלים לכל כרטיס, זאת למרות שההזמנה באתר חוסכת לבתי הקולנוע כ"א ומאמץ ■ האם הקריאה בפייסבוק לחרם תתפוס תאוצה?

צעד ראשון של מחאה צרכנית על מחירי העמלות המופרכים שגובות בארץ רשתות הקולנוע עבור הזמנת כרטיסים מרחוק: ברחבי הרשת מתגבש חרם ראשון על בתי הקולנוע, שמתוכנן להתקיים ביום שישי, 13 בדצמבר - כשלאחריו מתוכננת מחאה נוספת בפתח השנה האזרחית החדשה.

גביית העמלה על הזמנה מקוונת של כרטיסים (בקולנוע כמו גם במופעי תרבות אחרים) היא אחד האבסורדים הצרכניים הגדולים כיום: למחירו הגבוה ממילא של כרטיס מתווסף סכום של 4-5 שקלים לכל כרטיס (ולא לכל הזמנה) - כ-10% ממחיר כרטיס כיום. זאת למרות שההזמנה באתר, מעצם היותה אוטומטית לחלוטין, חוסכת למעשה לבתי הקולנוע כוח-אדם ומאמץ.

בתי הקולנוע נוהגים לתרץ את התמחור בעלויות אחזקת ותפעול המערכת המקוונת - מה שלא מפריע לקולגות ברחבי העולם לנהוג הפוך ולתמרץ הזמנה מקוונת דווקא בעלויות מופחתות.

בדיוק על הדברים האלה מוחה מארגן החרם, צחי זילברשטיין, בדף הפייסבוק שהקים לצורך המחאה, תחת הכותרת "מחאה לביטול עמלת אינטרנט לכרטיס קולנוע" בכתובת facebook.com/onlinecinematicket, לצד דף נוסף למועד החרם הקרוב: "הסיוט של בתי הקולנוע מתחיל".

לאחר החרם הראשון, הוא מבטיח, יקודם כאמור ערב החרמה נוסף בערב השנה החדשה של 2014.