מהמרים על אינטל ומשקיעים בסיוה

אם ההימור של המומחים על הצלחתה של אינטל לחדור בצורה משמעותית לשוק המובייל יתברר כנכון, אז כדאי למשקיעים להמר גם על סיוה * הישראלית הקטנה מקיימת זה שנים שיתוף פעולה הדוק עם חטיבת מעבדי הסלולר של אינפיניון הגרמנית, שנמכרה לאינטל

החדשות המפתיעות ביום שישי לא היו נתוני התעסוקה החזקים, אלא התגובה השפויה של השוק לנתונים. לראשונה זה זמן רב מגיב השוק בהתלהבות לחדשות טובות, ולא הופך חדשות טובות לרעות עקב החשש שהבנק המרכזי ינתק את המשק האמריקאי מ"מכונת ההנשמה" שאליה הוא מחובר בווריאציות שונות מאז המשבר הגדול.

אומרים ששיעור אבטלה של 7%, שאליו הגיע המשק האמריקאי בנובמבר, נקבע מראש כאבן דרך להקטנת ההזרמה, אבל מומחים מעריכים שרק החל מחודש מארס תצומצם תוכנית ההזרמה בהדרגה.

למרות העליות ביום שישי, בסיכום שבועי השווקים סגרו סביב האפס, אבל בין מניות הטכנולוגיה הגדולות בלטה אינטל (INTC), שנמצאת כאן בתיק, עם עלייה של יותר מ-4%. מי שחושב שמשקיעי אינטל מתוסכלים השנה, כי שוב היא פספסה את שוק המובייל, וכי שוק ה-PC ממשיך לדעוך, שיבדוק שוב את נתוני התשואות מתחילת השנה.

אמנם אינטל לא הניבה השנה תשואה גבוהה כמו מדד נאסד"ק, אבל נכון להיום היא עלתה מתחילת השנה כמעט 25%, לעומת מלכת מכשירי המובייל, אפל (AAPL), שהניבה רק 8%. אפילו מלכת מעבדי המובייל קוואלקום (QCOM) הניבה נכון להיום פחות מאינטל, 21%.

נוסף על כך שילמה אינטל השנה למשקיעים סביב 4% דיבידנד, כפול מקוואלקום וכמעט כפול מאפל. מי שאחראי לעלייה השבועית של אינטל הוא בעיקר האנליסט גלן יונג מסיטי (C), שהעלה אותה ל"קנייה", והמומנטום עשוי להמשיך גם השבוע, אחרי שבארונ'ס הכניס אותה היום לרשימת עשר המניות המומלצות לשנת 2014.

בארונ'ס וגם האנליסטים מאמינים ששוק ה-PC מתייצב, ושבשנים הקרובות יכולות הייצור הידועות של אינטל יעניקו לה יתרון משמעותי על פני המתחרים בשוק המובייל, שבו מתמקד המנכ"ל החדש, בריאן קרזניץ'. עם קווי ייצור הכי מתקדמים בעולם, המרוץ למעבדים קטנים ומהירים יותר, עם צריכת אנרגיה נמוכה יותר ככל שהסמארטפונים והטאבלטים מתקדמים יותר בביצועיהם, אמור להעניק לאינטל יתרון גדול.

אם ההימור של המומחים לגבי הצלחתה של אינטל לחדור משמעותית לשוק המובייל יתברר כנכון, אז כדאי למשקיעים להמר גם על החברה הישראלית הקטנה סיוה (CEVA). זה שנים רבות יש לסיוה שיתוף פעולה הדוק עם חטיבת מעבדי הסלולר של אינפיניון הגרמנית, שנמכרה לאינטל.

כאשר האחרונה סיפקה את מעבדי הסלולר לאייפונים הראשונים, סיוה הייתה שם כספקית פתרונות ה-DSP, והיא ממשיכה עם אינטל בתחרות הצפויה מול קוואלקום, שמובילה היום כמעט לבדה בשוק ה-LTE.

בורסת ההימורים לשנים הקרובות על שוק המובייל - גאדג'טים, מעבדים, אפליקציות וכל השאר - תיפתח רשמית בתחילת ינואר, בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, שתתקיים בלאס וגאס, ושיפתח אותה השנה מנכ"ל אינטל.

סיוה תהיה שם ותציג את פתרונות ה-DSP שלה לדורות הבאים של המובייל, הבית הדיגיטלי, שוק הרכב ועוד. לקוחה נוספת וחשובה שלה, ברודקום (BRCM), אמורה להציג שם את מפת הדרכים המעודכנת שלה לשוק ה-LTE, אחרי שהשנה אכזבה קשות. לסיוה גם קשרי עבודה הדוקים עם סמסונג, שתחשוף גאדג'טים חדשים בלאס וגאס. מי שלא תהיה שם היא ספרדטרום (SPRD), חוד החנית של סיוה לשוק הסיני הענקי.

המוסדיים מאמינים באטיוניטי

אחרי שנות דור זכתה השבוע אטיוניטי (ATTU) לסיקור, ולא סתם סיקור, אלא המלצת "קנייה" במחיר יעד גבוה במיוחד של 13.5 דולר. נכון שזאת המלצה צפויה מבנק ההשקעות רות' קפיטל, שגייס לה לא מזמן כמעט 20 מיליון דולר, אבל מה שמעניין, שלמרות רווח עצום בזמן קצר - נכון ליום שישי יותר מ-30% ממחיר הגיוס של 7 דולרים - לא הבחנתי במכירות אגרסיביות של משקיעים מוסדיים שהשתתפו בהנפקה.

נראה שמרבית המוסדיים שהשתתפו בגיוס מאמינים שלאטיוניטי אכן יש סיכוי טוב להצליח בשוק הכי מעניין היום של ביג דאטה ומחשוב ענן, מה גם שהרבה חברות תוכנה בתחום הזה נסחרות במכפילים מפולפלים.

אם פעם חשבתי ששמעון אלון המנכ"ל בא לאקזיט מהיר, היום אני מעריך שיש לו שוב תיאבון להגיע לחברה בסדרי גודל של פריסייס, שאותה מכר במאות מיליוני דולרים. הסכמתו למחיר גיוס נמוך של 7 דולרים מרמזת להערכתי שהוא רוצה את המשקיעים המוסדיים אתו מאושרים לקראת גיוסים פוטנציאליים נוספים בשנים הבאות, ככל שהחברה תצליח לגדול.