אפקט קופיקס: רשת קפה קפה מוזילה חלק מהתפריט ב-34%

המשקאות החמים ב-‏Take away‎‏ יוזלו מ-11-12 שקל ל-8 שקלים ■ כריך חביתה, סלט ישראלי ופסטה נפוליטנה יוזלו מ-44 שקל ל-29 שקל גם בישיבה בבית-הקפה ■ רונן נמני, מבעלי הרשת: "אנו מקשיבים ללקוחות; בתי-קפה אינם מותרות"

רשת קפה קפה הולכת בעקבות ארומה ישראל: היום (ב') הודיעה קפה קפה על הוזלה של חלק מהתפריט. במסגרת זו מחיר המשקאות החמים ב-‏Take away‎‏ - אספרסו, קפה הפוך, אמריקנו ותה - יעלה 8 שקלים לגודל סטנדרטי, במקום 11-12 שקל קודם לכן - הוזלה של 27%-33%. מחיר המשקאות החמים לישיבה בבית-הקפה לא ישתנה.

‏בנוסף, מוזילה הרשת את מחירם של 3 מוצרים פופולריים בתפריט: ‏כריך חביתה, סלט ישראלי ופסטה נפוליטנה, למחיר של 29 שקל במקום 44 שקל קודם לכן - הוזלה של 34%. הוזלת המזון תהיה תקפה הן לישיבה בבית-הקפה והן לרכישה ב-‏Take away‏.‏

‏לדברי רונן נמני, מבעלי רשת קפה קפה, הטריגר להוזלה הוא האווירה הציבורית. "יש אווירה שהולכת להיות שנה לא פשוטה במשק. יש פיטורים וצמצומים, וכל דבר כאן עולה ביוקר. אנחנו מקשיבים ללקוחות, ובחודשים האחרונים אנו מבינים כי לצד החוויה הקולינרית, מצפים מאיתנו לייצר חוויית בית-קפה במחירים שיתאימו לתקופה ולכיס. בתי-קפה אינם מותרות אלא אלטרנטיבה הוגנת ונגישה לכל מי שמבקש לאכול, לשתות או לנוח וליהנות מחוץ לבית.

‏‏"המותג ‏‏קופיקס אינו במשבצת שלי, הוא לא מטריד אותי ולא קשור אליי. יכול להיות שהייתי קצת מנותק. כשבאתי להתמחרות על אופיס דיפו וראיתי איך העובדים התחננו שאקנה את הרשת ואציל אותם, זה זיעזע אותי", אומר נמני.‏

בעקבות ארומה ישראל וקופיקס

המהלך של רשת קפה קפה מגיע כמה שבועות אחרי ההחלטה של ארומה ישראל להוזיל את המחירים בעקבות רשת קופיקס וכחודשיים אחרי השקת סניף קופיקס הראשון ברחוב אבן גבירול בתל-אביב, שבו נמכרים כלל המוצרים ב-5 שקלים לפריט.

‏‏עם זאת, מהלך ההוזלה לא יחול ב-10 מסניפי פורמט "קפה קפהGO ‎‏", שאיתו פועלת הרשת בתחנות רכבת, בבתי-חולים ובמוסדות אקדמיים. נמני אומר כי עלות שכר הדירה בנקודות מכירה אלה גבוה במיוחד ולא מאפשר את ביצוע ההוזלה.

- ‎‎אתה לא חושב שיש לכם חלק במחירים הגבוהים, כשאתם ממהרים לחתום על חוזים עם מחירים גבוהים בקניונים ומגלגלים זאת לזכיינים, ואת המחיר משלם בסופו של דבר הצרכן?

‏נמני: ‎‎‏"אני מסכים, אבל אני לא בתוך הלופ הזה כבר שנה. איבדתי הרבה לוקיישנים כי לא הסכמתי לשלם את מה שדרשו. אני לא נכנס למקום שאני לא מוצא בו היתכנות כלכלית. יש רשתות ששוכרות בכל מחיר ומעבירות לזכיין".

‏- ‎‎למה החלטתם להיכנס לקניון עזריאלי בעכו אחרי שסניף רשת קקאו שם לא צלח?

‏‎‎‏"לפני שנתיים ביקשו מאיתנו להיכנס גם לעכו וגם לעזריאלי קריית אתא, ולא נכנסנו בגלל המחיר. אנחנו נכנסים במחיר נמוך יותר, שלהערכתי לא יהיה יותר מ-8% מהמחזור במקרה של חלופת פדיון". ‏‎‎‏