מה עושים ברשות השידור כשמורשה החתימה לא מוכן לחתום?

סמנכ"ל הכספים ברשות השידור, ערן הורן, סירב לאשר התקשרות מול חברת "לאטמה" - וההנהלה ביקשה להחליפו

מה עושים ברשות השידור כשמורשה החתימה הקבוע לא מוכן לחתום? מבקשים להחליף אותו. הנהלת רשות השידור פנתה לוועד המנהל בבקשה להחליף את סמנכ"ל הכספים ערן הורן כמורשה חתימה בנושא ההתקשרות מול חברת "לאטמה", לאחר שהבהיר כי לא יחתום עליה ללא אישור מטעם הייעוץ המשפטי ברשות.

הלשכה המשפטית ברשות השידור מתחה ביקורת חריפה מאוד על ההנהלה, שמבקשת לאשר את ההתקשרות להעלאת תוכנית הסאטירה בעלת האוריינטציה הימנית, למרות שינויים בתנאים הבסיסיים. סך ההתקשרות עומד על 4 מיליון שקל.

"קול קורא" ראשון להפקה יצא ב-2012, ובתומו נבחרה חברה בשם "אליפים" של המפיק משה אלפי. במהלך המשא-ומתן ביקשה מי שעומדת בראש "לאטמה", קרוליין גליק, לחתום במקום אלפי כמפיקה, והדבר אושר. בהמשך התברר כי "לאטמה" התחילו לפעול רק בשנת 2012, ולכן החברה לא עומדת בתנאי הסף של "הקול הקורא".

בראשית נובמבר נועדה ועדת ההתקשרויות של הרשות, ובה התברר כי "לאטמה" מבקשת להחזיר את הזכויות לאלפי - המפיק הראשוני. לאור הדברים אמרה נציגת המחלקה המשפטית כי מהלך ההעברה הזה "חמור מאוד ציבורית", וכי "הכול כאן לאורך כל הדרך לא תקין".

הנציגה ביקשה לבדוק מחדש את הנושא מבחינה משפטית. מנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם, סירב לבחינה נוספת. ועדה שכללה 3 חברי הנהלה פרט לבן-מנחם הצביעה בעד ההפקה. באחת הישיבות לאחר מכן, ביקש בן-מנחם מהורן לחתום על ההתקשרות, אך הוא סירב.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "ערן הורן ביקש שהוועד המנהל ימנה מורשה חתימה אחר במקומו לחתום על ההפקה, והבקשה הועברה לוועד המנהל".