למדו מפלאטיני? תקרת תקציב תונהג בפורמולה 1

במטרה למנוע קריסה של קבוצות נוספות, החל מעונת 2015 תוגבל ההוצאה הכספית המותרת; המרוץ האחרון של העונה יהיה שווה ניקוד כפול

בניסיון למנוע קריסה של קבוצות ולהביא לצמצום הוצאות בפורמולה 1, החליטו ראשי התאחדות הספורט המוטורי העולמי (FIA) כי החל מעונת 2015 תוטל תקרת תקציב.

מי שדחף לייסוד התקנות הן הקבוצות הקטנות, דוגמת סאובר ולוטוס שרשמו בעונה החולפת הפסדים כספיים כבדים, ודרשו להתקין מנגנון דומה לפייננשל פייר-פליי שהונהג בכדורגל האירופי על-ידי אופ"א. שתיים מהקבוצות הגדולות והעשירות בסבב - רד-בול (אלופה ב-4 השנים האחרונות) ומקלרן (משתתפת בסבב מאז 1966) כבר הודיעו כי הן מתנגדות לרעיון וטענות כי קבוצות ימצאו דרכים לעקוף את התקנות. תקרת התקציב אמור הלהיות מאושרת רשמית ביוני 2014.

כבר מספר שנים שמדברים בפורמולה 1 על תקרת תקציב. ב-2010 ניסה נשיא ה-FIA מקס מוסלי לקבוע תקרת תקציב של 30 מיליון ליש"ט לקבוצה, אחר כך הסכום הועלה ל-40 מיליון ליש"ט ובסופו של דבר נזנח הרעיון.

שינוי נוסף שיונהג כבר השנה קשור לשיטת הניקוד: המרוץ המסיים של העונה, זה שייערך השנה באבו דאבי, יהיה שווה ניקוד כפול, 50 נקודות לניצחון במקום 25 שהיה נהוג עד היום, זאת במטרה להגביר את התחרותיות בסבב ולהגדיל את האפשרות של נהגים נוספים לזכות באליפות. התקנה האחרונה מגיעה בין היתר בגלל השליטה המוחלטת של סבסטיאן פטל, שזכה בכל ארבע העונות האחרונות בתואר.