מקורבי ג.יפית: לא תתקדם בהשקעה בערוץ 10

גרינברג החליטה לסגת מהעסקה בשלב זה, עד לפתרון המחלוקות בין בעלי המניות בחברה ■ מקורביה: קבוצת המשקיעים שבנינו נחושה להיכנס לתחום התקשורת בישראל - בוחנת אפשרויות נוספות להשקעה

יפית גרינברג נסוגה מעסקת ערוץ 10. לאחר שבועות ארוכים שבהם לא קיבלה מענה מבעלי המניות בערוץ ובראשם רון לאודר, אומרים היום (ד') מקורביה לגלובס, כי החליטה "לא להתקדם בתהליך". על-פי אותם גורמים, "לאחר פנייה של רון לאודר לגרינברג והצעה קונקרטית לרכוש את מניותיו בערוץ, היא וצוות החברה שלה לשיקום והבראת חברות נכנסו לבדיקות כלכליות מקיפות. על אף הדימום הכלכלי של הערוץ, הצוות התרשם מהמהלכים שהובילה ההנהלה החדשה בראשות רפי גינת וגולן יוכפז ובשיפור התוצאות של הערוץ".

על-פי אותם גורמים, גרינברג גיבשה תוכנית וגייסה קבוצת משקיעים שתוביל את הרכישה, וחתמה על ההסכם שעליו דווח ב"גלובס" בראשונה. "אולם טרם הוצאתו לפועל, התגלעו מחלוקות מתוקשרות בין השותפים ובעלי המניות של הערוץ. היות שלגרינברג ולשותפיה העסקיים אין כל כוונה להיכנס למחלוקות אלו, בשלב זה ועד לפתרון המחלוקות בין בעלי המניות, הוחלט לא להתקדם בתהליך" - כך על-פי אותם מקורבים, שאף ציינו כי לאודר הביע הערכה לתוכניתה.

בשבוע שבו חתמה גרינברג על הסכם רכישת מניותיו של לאודר, היא הביעה הסתייגויות לגביו ודרשה כי לאודר יעמוד במחויבויותיו להזרמות גם בשנה הבאה. היא הציבה שורת תביעות מלאודר, אולם זה לא שב אליה עם תשובות. כמו-כן, נמנע ממנה הליך בדיקת נאותות מסודר. "גרינברג והצוות באו עם כוונות חיוביות להציל ולשמור את הערוץ", אמרו מקורביה. "היא מאמינה בערוץ 10 ומאמינה בצוות שמוביל אותו, וחושבת שההנהלה בראשות גינת וגולן מצעידה אותו לכיוון חיובי ונכון". לדברי מקורביה, קבוצת המשקיעים שבנתה נחושה להיכנס לתחום התקשורת בישראל, ולצד ההמתנה לפתרון הבעיות בערוץ 10, הם בוחנים אפשרויות נוספות להשקעה.

בתוך כך, היום יצאו לאירופה מנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת והמשנה למנכ"ל יואב הלדמן, כדי לפגוש במשקיע פוטנציאלי לערוץ 10. ככל הנראה, לפחות אחד מהם ימשיך וייפגש עם בעל המניות בערוץ, רון לאודר.

לא ניתן היה להשיג את אנשי תגובת לאודר.

בעלי מניות ערוץ 10
 בעלי מניות ערוץ 10