מה עשיתם השבוע בפייסבוק: מנדלה, דנקנר והזינוק של רהב

דו"ח חדש, שיובא כאן מדי שבוע, יממש את הדופק הלאומי דרך פייסבוק והרשתות החברתיות ■ אז מה עניין אתכם, למה בנט יכול להרשות לעצמו חיוך קטן וכמה אלפי אינטראקציות מקבל ביום עמוד הפייסבוק של "היחצ"ן הלאומי"

הדופק הלאומי, אם יש דבר כזה, בא לידי ביטוי באופן האותנטי ביותר בהשתתפות של הישראלים בפייסבוק ובמדיה החברתית המקומית בכלל. פוסטים, ציוצים, תגובות ולייקים הפכו מזמן לאלמנטים המצביעים על הלך הרוח הציבורי ואפילו שר הכלכלה נפתלי בנט נשמע השבוע מציין כהישג את 200 אלף הלייקים שגייס בעמודו האישי בפייסבוק, אותו הוא מתפעל בעצמו, כך אמר.

בדקנו יחד עם יריב טיקולסקר וארד אקיקוס (cgsr) באמצעות מערכת הניטור של tracx מה עניין אותנו השבוע (5-11.12.13).

נלסון מנדלה - וכל השאר

הסיפור של השבוע, גם בישראל, היה מותו של לוחם החופש נלסון מנדלה, טקס האשכבה, הלוויה ומבוכת ההשתתפות של מנהיגי ישראל. את המקום השני תפס נפתלי בנט, שהשיב להאשמות של אתר "וואלה" על ריבוי נסיעותיו לחו"ל. במקום השלישי נמצא מזג האוויר, שכמו בכל חורף, הפתיע אותנו. במקום הרביעי ראש הממשלה בנימין נתניהו וסוגיית השתתפותו בטקס האשכבה למנדלה. במקום החמישי מדורג נוחי דנקנר, שעומד אולי לאבד את השליטה בקונצרן איי.די.בי.

סיפור השבוע
 סיפור השבוע

נפח השיחה: רני רהב בכל פינה

מי תפס הכי הרבה נפח בשיחה ברשת? לא מפתיע למצוא את ראש הממשלה והנשיא בשלישיה הפותחת, אבל בהחלט מפתיע למצוא במקום הרביעי את היחצ"ן הלאומי, השופט המוזיקלי, האחד והיחיד רני רהב.

נפח שיחה - איש השבוע
 נפח שיחה - איש השבוע

איך הוא עושה את זה? בואו תראו קצת נתונים: רהב מיישם, בידיעה או שלא בידיעה, שיטת עבודה מעולה בפייסבוק. הוא מפרסם 7.9 פוסטים בממוצע ליום ומקבל עליהם 11,276 אינטראקציות בממוצע יומי, שמבוצעות על ידי 4,752 גולשים בממוצע.

אחוז נכבד מהפוסטים של רהב הם פוסטים שנשלחו אליו על ידי הגולשים. בכך שהוא מפרסם תוכן גולשים, הוא מושך לעמוד שלו עוד ועוד גולשים וגורם למעורבות גבוהה, שרק הולכת וגדלה עם הזמן.

פוליטיקה: השמאל מובס בנוק-אאוט

בשיח הפוליטי ברשתות בולטת הדומיננטיות המוחצת של המרכז-ימין על פני השמאל הישראלי:

ימין VS שמאל
 ימין VS שמאל

לנוכח הרכב הממשלה הדבר הגיוני, אבל נדמה שהשיח בשמאל נעלם כמעט לגמרי. מצד שני, אירועים מאד לא פוליטיים העסיקו את כולנו הרבה יותר בשבועות האחרונים.

כמות המשתתפים בשיחה על פוליטיקאים ירדה ב-50% בהשוואה לשבוע שעבר וכמות האינטראקציות ירדה ב-40%. נראה שהשיחות על אייל גולן, אריק אינשטיין, ספי ריבלין ואחרים הסיטחה את תשומת הלב מרוב המנהיגים ומנושאי הכלכלה שבערו לפני כחודש.

עם זאת, להערכתנו, בשבוע הקרוב נראה עלייה משמעותית בשיחה ששמה את הפוליטיקה במרכז, וירידה בשיח על נושאי תרבות וחברה.

■ מעוניינים להזמין את הדוח המלא? ליחצו כאן

בפייסבוק - מוח כוורת