תקלות חמורות אצל כל מפעילי התקשורת בסוף השבוע

אצל חברות הסלולר נרשמו תקלות חמורות בשל נפילות אתרים שנותקו מחשמל, התקשורת הקווית שובשה, וגם שידורי הטלוויזיה שובשו עקב מזג-האוויר הקשה

תקלות חמורות בשירותי התקשורת אצל כל המפעילים נרשמו במהלך הסופה, מרביתן בגלל הפסקות החשמל והשלג. מרבית התקלות נרשמו באזורי ירושלים, יהודה ושומרון, הגליל העליון ורמת הגולן, אך גם באזורים רבים אחרים נרשמו תקלות נקודתיות, שוב בעיקר בגלל הפסקות חשמל.

תקלות חמורות נרשמו אצל החברות הסלולריות בגלל נפילות של אתרים שנותקו מחשמל. גם במקרים בהם היה חשמל, במאות אתרים שמחוברים בעורקי מיקרוגל שובשה התקשורת. מדובר בתקשורת אלחוטית שמעבירה תמסורת לאתרים סלולריים היכן שאין הצדקה כלכלית לפרוס סיב אופטי לאתר.

ביהודה ושומרון הבעיה מוכרת, בעיקר משום ששם אתרים רבים, אך גם יישובים, אינם מחוברים בסיבים אופטיים. הסיבה לכך היא ששלג, ברד וגשם מסיבי עשויים לשבש את הקליטה פעם אחת, ופעם שנייה העורק שזקוק לחיבור בקו ישיר, בגלל הערפל ותנאי מזג-האוויר, משתבשת פעולתו.

כך קרה שיישובים רבים לא יכלו לקבל תקשורת לא רק סלולרית אלא גם תקשורת קווית, שכן גם בזק מחברת יישובים קטנים בעורקי מיקרוגל, ולהוט אין כמעט פריסה ביהודה ושומרון.

לגבי שידורי הטלוויזיה, הרי שצופי yes בעיקר סבלו ממזג-האוויר הקשה. בתנאים קשים מופרע השידור הלווייני, ובאופן טבעי מה שקורה הוא שאלפי לקוחות מתקשרים במכה אחת למוקד השירות וסותמים אותו. לגבי הוט, הרי שגם אצלה התגלו תקלות רבות, אך ברובן מדובר על תקלות נקודתיות בעקבות הפסקות חשמל.

מ-yes נמסר בתגובה: "מדובר באחת הסופות הקשות שפקדו את ישראל בעשורים האחרונים, עם תנאי מזג-אוויר קשים במיוחד, שהביאו להפסקות חשמל ממושכות, צירים חסומים ובעיות נגישות שעדין נמשכות, שגורמים לעיכובים בהגעות טכנאים ובטיפול תקלות בעיקר באזור ירושלים, הגליל ורמת הגולן.

"בשלושת ימי הסערה הצטברה כמות חריגה של פניות, ואנו עובדים באינטנסיביות ובכוחות מתוגברים של צוות שירות הלקוחות והטכנאים הפרוסים ברחבי הארץ בכוחות מקסימליים - אך מטבע הדברים נדרשים מספר ימים על מנת לטפל בכל העומסים עד אחרון הלקוחות.

"אנו מתנצלים מאוד על אי-הנוחות ועושים כל שניתן כדי לענות לכל פונה, וממליצים לפנות אלינו באמצעות אתר החברה והפייסבוק, שמתעדכן תכופות ונמצא אף הוא בכוח אדם מתוגבר".

מהוט נמסר בתגובה: "החברה נערכה מבעוד מועד לסערה. כל שידורי הטלוויזיה, האינטרנט והטלפון עבדו כסדרם, למעט במקומות בהם היתה הפסקת חשמל, וגם שם, ברגע שהחשמל חזר, שירותי החברה במרבית המקרים חזרו לתקנם. בימי הסערה ובמהלך כל סוף השבוע, הטכנאים שלנו היו בשטח על מנת לתקן את התקלות בכל מקום שניתן להגיע אליו. בנוסף, תגברנו את המוקדים הטלפוניים ושירותי התמיכה עובדים 24/7 לטובת לקוחותינו".

מבזק נמסר: "עקב הסופה ותנאי מזג-האוויר הקיצוניים שחווינו בסוף השבוע האחרון, ישנן תקלות מקומיות, כשרובן נבעו מנפילת החשמל למשך שעות רבות, והיעדר גישה לציוד התקשורת. למרות תנאי מזג-האוויר הקשים, טכנאי בזק עבדו במהלך סוף השבוע באופן רציף וממשיכים גם עתה. אנו מתנצלים על אי-הנוחות שנגרמת ללקוחות, ועושים את המירב כדי להחזיר את השירות באופן מלא בהקדם האפשרי".

מסלקום נמסר: "בשל מזג-האוויר הסוער, והפסקות החשמל הממושכות, היו קשיים נקודתיים בפעילות אתרים בעיקר באזור ירושלים. צוותים של החברה פעלו בסוף השבוע לטיפול בתקלות, אולם לאור מגבלת מזג-האוויר לא ניתן היה להגיע לכלל האתרים. החברה הייתה בקשר עם משרד התקשורת ואף הפעילה לבקשת המשרד את מערכת ההודעות של פיקוד העורף, על מנת שפיקוד העורף יוכל להעביר הודעות לתושבים".

מפרטנר נמסר: "פרטנר נערכה מבעוד מועד, ועם תחילת הסערה החברה פועלת ללא לאות בכדי לאפשר ללקוחותיה לקבל שירות ותקשורת רציפה. תקלות ברשת התקשורת נבעו אך ורק כתוצאה מאי-אספקת חשמל לאתרים.

"עובדי ומנהלי חטיבת הטכנולוגיה של חברת פרטנר עשו ועושים כל מאמץ במטרה להגיע לאתרי התקשורת שהושבתו ולא חוברו לרשת החשמל, במטרה לחברם לגנרטורים עצמאיים ובכך לאפשר תקשורת רציפה. בשל תנאי מזג-האוויר הקשים ובעיית עבירות הגישה לאתרים לעיתים אינה מתאפשרת, ונדרשת הפעלה של ציוד הנדסי כבד ורכבי שטח שאותם מפעילה החברה החל מיום חמישי.

"מוקדי השירות של החברה ברחבי הארץ פועלים במתכונת מורחבת ונותנים גיבוי למוקדים בירושלים הסגורים לעת עתה. מנהלי החברה עומדים בקשר הדוק ורציף עם העובדים המתגוררים באזורים מנותקים ודואגים לכל בקשה וסיוע.

"החברה מאפשרת לכל לקוחותיה ליהנות מצפייה במגוון ערוצי טלוויזיה באמצעות האפליקציה והפורטל, ללא תשלום. הטבה הניתנת מיום שישי ועד יום ראשון 15/12, בחצות. החברה תמשיך בפעילותה האינטנסיבית, ככל שתידרש, על מנת להבטיח תקשורת איכותית ושירות מיטבי ללקוחותיה".

מפלאפון נמסר: "כמה עשרות אתרים, בעיקר בירושלים וסביבתה, נותקו מחשמל ולא פעלו במהלך סוף השבוע. מרבית האתרים שנותקו פועלים כעת, ואנו צופים כי בקרוב יחזרו כולם לפעול. טכנאים רבים נמצאים בשטח כדי לטפל בנושא מקרוב, ובמקביל מהנדסי החברה ומרכז הבקרה עומדים בקשר רציף עם חברת החשמל ועם חדר המצב במשרד התקשורת.

"בנוסף, במוקדי השירות הטלפוניים קיימים עומסים, מאחר שמרכזי השירות והמוקד הטלפוני בירושלים סגורים גם היום, והפניות מנותבות למוקדים אחרים. אנו שבים לכל הפונים במהלך היום ומזמינים אותם להסתייע באתר החברה, בצ'ט או במידע באפליקציה בסמארטפון".