לקרוא בקפה סטארבאקס

מניית סטארבאקס, אחת האהודות בוול סטריט, יכולה לקבל מהלך ירידה משמעותי וירידה כזו בהחלט יכולה לשמש אינדיקציה לשינוי מומנטום בשוק

מדד תל אביב 25 לא הצליח לשמר את הפריצה של השיא ההיסטורי שהיה ב-1,343. פעמים רבות ניסיון פריצה ראשון נכשל, כישלון שמיצר עוד הזדמנות לסיבוב קצר למקצוענים (מוכרים למשקיעים מתחילים שקופצים על הפריצה וקונים מהם בזול כשהם מממשים סטופלוס). ירידה של המדד לכיוון 1,287 בערך תהיה הזדמנות רכש טובה. כמובן שגם ירידה עד 1,250 אבל הסיכויים לירידה חדה כזו פחותים. בסך הכל, מגמת העליה של המדד תקפה. היה ויתחיל לעלות במיידי, מהלך מעל 1,343 יחשב סימן שורי מאוד עם סיכויים טובים שבניסיון השני, 1,343 תחזיק כרמת תמיכה.

בוול סטריט קבלנו קצת תנודתיות בימים האחרונים, תנודתיות שהייתה משמעותית יותר ברמת מניות בודדות מאשר ברמת המדדים. בכל מקרה, נראה שתיקון למטה נמצא מעבר לפינה, אלא שהפינה תהיה גבוהה יותר. השילוב של תמיכת קו המגמה העולה של ה-S&P500 ביחד עם אווירת סוף השנה יכול עוד לתת את הדחיפה האחרונה. ברמת המניות, מתחילים להבחין בשינויי מגמה כלפי מטה. כרגע יש עוד יותר מניות במגמת עליה מאשר במגמת ירידה אבל כמו אפרוחים בלול, לאט לאט בוקעות המניות היורדות. כפי שציינו בעבר, הרבה מהמניות הכבדות והאהובות שסחבו את מגמת העליות על הגרף שלהן מתחילות להסתובב. כשמניות כאלו מסתובבות, זה לא לזמן קצר.

הכחול מתחיל להאדים

טרייה במעגל המסתובבות היא סטארבאקס, מניית ה"בית" שלנו בתיק קניון המניות. המניה פרצה כלפי מטה את קו המגמה העולה ואפילו ירדה מתחת לממוצע הנע ל-89 יום. המניה, שהיא אחת האהודות בוול סטריט יכולה לקבל מהלך ירידה משמעותי וירידה כזו בהחלט יכולה לשמש אינדיקציה לשינוי מומנטום בשוק. אם תסתכלו על מניות דאו נוספות, הנחשבות מניות בלו צ'יפ, תראו את מהלך העליה המשמעותי שלהן ואת סימני הבלימה של התקופה האחרונה.

אחת ממניות הבלוצ'יפ שנראה שכן אפשר לצבור היא DE. המניה מקבלת זרם של פרשנויות חיוביות וטכנית היא אחרי תקופה ארוכה של תנודתיות ודשדוש. פוטנציאל העליה במקרה כזה הוא גבוה.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.ilאין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.