כפי שנחשף ב"גלובס": "ישראל היום" רוכש את דפוס "מעריב"

הדבר מהווה מכה אנושה לקבוצת "הארץ-דה מרקר", אשר במסגרתה העיתון של שלדון אדלסון הדפיס את עותקיו והזרים לה עשרות מיליוני שקלים בשנה

עכשיו זה סופי: "ישראל היום" רוכש את בית הדפוס "מעריב" ששימש בעבר את העיתון. על-פי הערכה, העיתון, שגם רכש את הקרקע עצמה מאיש העסקים עמוס מימון, מתכנן להעביר גם את המערכת ואת משרדי ההנהלה לבת-ים.

על-פי הערכות, סכום הרכישה עומד על כ-80 מיליון שקל.

הדבר מהווה מכה אנושה לקבוצת "הארץ-דה מרקר", אשר במסגרתה העיתון של שלדון אדלסון הדפיס את עותקיו והזרים לה עשרות מיליוני שקלים בשנה.

מימון רכש בעבר ב-65 מיליון שקל את בית הדפוס השוכן בבת-ים מנאמני "מעריב", ירון ארבל ושלמה נס, לאחר שהחברה נכנסה לפירוק. במסגרת עסקת רכישת "מעריב" על-ידי שלמה בן-צבי, התחייב המו"ל להמשיך להפעיל את בית הדפוס לטובת הדפסת העיתון.

מימון התעניין בנכס מסיבות נדל"ניות בלבד. משנקלע בן-צבי לקשיים כלכליים בשל עלויות הדפוס, הוא ביקש להשתחרר מהתחייבויותיו והגיע להסדר עם הנאמנים ועם עובדי בית הדפוס להפסקת פעילות הדפוס. כיום מדפיס "מעריב" בבתי דפוס אחרים, והעובדים יצאו לפרישה מוקדמת.

מו"ל "ישראל היום", אשר בהרב, אמר לאחר חתימת העסקה: "כפי שהבטחנו עם הקמתנו, אנחנו מתקדמים לפי תוכנית עסקית שהציבה אבני-דרך. היום התקדמנו במהלך משמעותי בזכות הגיבוי והאמון בעתיד העיתון של ד"ר מרים ושלדון אדלסון".

מנכ"ל עיריית בת-ים, עו"ד ארז פודמסקי-שקד, ציין: "אנו מברכים על המעבר ומאחלים הצלחה ל'ישראל היום'. מתחם העסקים UP בבת-ים נהנה מביקושים הולכים וגוברים בזכות מיקומו האטרקטיבי הסמוך לתל-אביב, קרבתו לצירי תחבורה ראשיים וביניהם כביש 20, כביש 1, רכבת ישראל וחוף הים. אנו צופים כי מגמה זו תימשך, ומתחם העסקים יהפוך ל'סוהו' של האזור".