מרכנתיל שוכר שתי קומות במרכז עזריאלי בחולון

ל"גלובס" נודע כי הנהלת הבנק חתמה על חוזה שכירות עם קבוצת עזריאלי לשכירת שתי קומות במרכז החדש באזור התעשייה בחולון ■ הסכם השכירות נחתם לתקופה של 5 שנים עם שתי אופציות להמשך בנות 5 שנים כל אחת.

בנק מרכנתיל מעביר חלק מפעילות מטה הבנק מתל אביב לחולון. ל"גלובס" נודע כי הנהלת הבנק חתמה על חוזה שכירות עם קבוצת עזריאלי לשכירת שתי קומות במרכז החדש באזור התעשייה בחולון. מדובר בשתי הקומות העליונות בבניין B בקומפלקס המשרדים החדש, קומות 11 ו-12, בשטח כולל של כ-3,100 מ"ר. עוד במסגרת הסכם השכירות, ישכור הבנק גם 25 מקומות חנייה תת קרקעיים.

חלק ממטה הבנק יעבור ממגדל היובל לחולון, שם מחזיק נכון להיום הבנק 4.5 קומות (קומות 33, 34, 35, 36 ומחצית מקומה 29 במגדל). כתוצאה מהמעבר עתיד לוותר הבנק על קומה אחת במגדל בתל אביב. סך הכל מדובר בשטח חדש בחולון המיועד לאכלס כ-200 מעובדי הבנק.

עוד נודע ל"גלובס" כי על פי החוזה, תאריך הכניסה של הבנק למשרדים החדשים הוא יולי 2014. הסכם השכירות נחתם לתקופה של 5 שנים עם שתי אופציות להמשך בנות 5 שנים כל אחת. דמי השכירות השנתיים לשטחי המשרדים עומדים על כ-1.5 מיליון שקל לשנה, מה שמשקף תג מחיר של כ-125 אלף שקל לחודש וכ-40.3 שקל למ"ר לחודש. במקביל, צריך לזכור ששטחי המשרדים מושכרים ברמת המעטפת ולשוכרים צפוייה עוד השקעה בתוך הנכס.

בקבוצת עזריאלי אישור את הפרטים ומסרו כי עם חתימת הסכם זה, השטחים המושכרים במרכז בחולון עומדים על כ-35 אלף מ"ר. עוד נמסר מקבוצת עזריאלי כי בשל הביקוש החלה הקבוצה בבניית השלב השני של המרכז הכולל את השלמת ארבעת הבניינים. היקף ההשקעה במרכז כולו עומד על 800 מיליון שקל. ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי הוסיף: "מרכז עזריאלי חולון הוא המרכז השני בגודלו מבחינת שטחי משרדים בארץ, כאשר במקום הראשון נמצא מרכז עזריאלי תל אביב. המרכז בחולון תוכנן ונבנה באופן המותאם לצרכיהם של חברות היי טק וחברות עתירות ידע".

גם בבנק מרכנתיל דיסקונט אישרו את הפרטים ומסרו כי המעבר המתוכנן ייעשה בהדרגה. עוד נמסר כי מטרת המעבר היא הקמת מרכז מומחים חדש של הבנק שיוציא פעילות מהסניפים. עוד הדגישו בבנק כי הנהלת הבנק צפוייה להישאר בתל אביב. אורי ברוך, מנכ"ל בנק מרכנתיל אמר: "מדובר במהלך חשוב שיביא לקפיצת מדרגה באיכות ומהירות השירות שאנו נותנים ללקוחות וכן יתרום לצעדי ההתייעלות שנוקטת הנהלת הבנק. מהלך זה תואם את אסטרטגיית הבנק למיקוד הסניפים בפעילות מול הלקוחות ולהמשך הגדלת בסיס הלקוחות של הבנק".

פרויקט עזריאלי בחולון ממוקם בכניסה לאזור התעשייה של העיר ועתיד לכלול עם סיומו ארבעה בנייני משרדים בגובה 13 קומות בשטח כולל של כ-120 אלף מ"ר עם ארבע קומות של חניונים תת קרקעיים שיכילו כ-2600 מקומות חנייה. המתחם כולו משתרע על שטח של כ-34 דונם ובנייתו החלה בסוף שנת 2010. החברה זכתה במגרש במסגרת מכרז שפרסמה עיריית חולון ב-2008.