הוועדה למדרוג נערכת למדידת הצפייה בניו-מדיה

יצאה למהלך קבלת מידע על אמצעי מדידת הצפייה במחשב, בטאבלט ובסמארטפון

הוועדה הישראלית למדרוג תפרסם בשבועות הקרובים פנייה לבקשת מידע והצעות (RFI) ביחס למדידת צפייה שתכלול פרט לטלוויזיה גם צפייה במחשב, בטאבלט ובטלפון החכם.

הוועדה, בניהולה של ד"ר יפעת בן-חי-שגב, החליטה לפרסם את הבקשה לצורך לימוד הנעשה בעולם בתחום זה ולפני כניסה לתהליך של קבלת החלטות. באחרונה החליטה הוועדה על הגדלת הפאנל הנוכחי של הטלוויזיה המונה 580 בתי-אב ל-800 בתי-אב.

מאז 1998 מופקדת על המדידה בישראל חברת קנטאר מדיה. החברה זכתה במכרז האחרון שהתקיים ב-2007, והחוזה עמה מסתיים בספטמבר 2015. החוזה החמש-שנתי נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

בן-חי-שגב אמרה ל"גלובס" כי "הוועדה מקפידה להתעדכן כל העת ולהתאים את עצמה לתמורות בשוק הטלוויזיה. תכנון מערך המדידה לשלב הבא חייב להיות צופה פני עתיד ולהביא בחשבון את כל ההתפתחויות האחרונות והבאות בתחום הטלוויזיה, הן ברמה הטכנולוגית והן ברמה של דפוסי צפייה".

לדבריה, "במסגרת העניין ההולך וגובר בשוק הטלוויזיה בארץ, בשנה האחרונה זכתה הוועדה לקבל פניות רבות מהחברות המובילות בעולם במדידת צפייה, אשר הביעו עניין בכניסה לשוק הישראלי".

ישראל נחשבת לאחת המדינות המתקדמות בעולם בתחום מדידת הצפייה, והייתה אחת המדינות הראשונות שמדדו צפייה דחויה - בתכנים מוקלטים או מושהים - והנתונים המתפרסמים היום כוללים זאת.

באחרונה עלו טענות על אי-דיוק במדידה, ולאור הדברים התקבלה המלצת בן-חי-שגב להגדיל את הפאנל. כמו כן, הוועדה החלה לפרסם את נתוני הצפייה גם לפי פרטים, ולא רק במשקי-בית.

לאחר שהוועדה למדרוג באינטרנט התפרקה, בוחנת כעת הוועדה למדידת רייטינג בטלוויזיה את האופציה להכליל בנתוני הצפייה גם את הצפייה בתוכן המשודר באינטרנט. זאת, לאור העובדה שהפערים בין אופן הצפייה בתוכן זהה בטלוויזיה ובאינטרנט הולכים וגדלים.

"תעשיית הטלוויזיה בארץ היטיבה לזהות ולהוביל את התמורות הטכנולוגיות ואף ייצאה פורמטים לכל העולם, ואנו שואפים להתאים את כלי המדידה לצורות החדשות והעתידיות", אמרה בן-חי-שגב.