מסתמן: עסקת השוק הסיטונאי בתל אביב תיחתם מחר

החברות קנדה ישראל וגינדי השקעות רוכשות מתנובה ועיריית תל אביב קרקע לשני מגדלים במתחם ב-745 מיליון שקל ■ יקימו 592 דירות בשני מגדלים בני 44 קומות

החלק השני של פרויקט המגורים במתחם השוק הסיטונאי בתל אביב יוצא לדרך: החברות קנדה ישראל בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, וגינדי השקעות בשליטת משפחת גינדי, סיכמו אתמול בלילה על מתווה העסקה עם חברת תנובה ועיריית תל אביב לרכישת שני מגרשים המיועדים להקמת שני מגדלים בני 44 קומות ו-592 דירות, תמורת 745 מיליון שקל.

הסכם המכר צפוי להיחתם מחר (ג'). החברות יחזיקו כל אחת בזכויות הפרויקט באופן שווה (50%). בכוונת החברות להגיש בקשה לתוספת 20% דירות קטנות בפרויקט מבלי לשנות את אחוזי הבנייה בפרויקט, מתוקף תקנת שבס, כך שיתווספו לו כ-100 דירות, ושני המגדלים יכללו בסך הכול 700 דירות. אם הבקשה תאושר, ישקף הסכום שישלמו העיריות לחברות סך של 1.06 מיליון שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת.

בחודש אוקטובר התקשרה קנדה ישראל עם תנובה ועיריית תל אביב בהסכם אופציה לרכישת שני המגרשים, שעליו שילמה כבר 3 מיליון שקל. בשבוע שעבר חשף "גלובס" כי חברת גינדי השקעות חוברת לקנדה ישראל לרכישת הקרקע במשותף.

מדובר בחלקו השני של פרויקט המגורים המתוכנן במתחם השוק הסיטונאי, בקרן הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך בגין. לשתי החברות למעשה היכרות נכבדת עם מוכרות הקרקע - תנובה ועיריית תל אביב. לשתי המוכרות היכרות עם גינדי השקעות שרכשה בתחילת 2010 יחד עם חברת רבוע כחול נדל"ן את הקרקע לשלב הראשון של הפרויקט, שעליה הן מקימות בימים אלה את פרויקט "גינדי תל אביב" הכולל 720 דירות, 54 דירות להשכרה וקניון, תמורת 950 מיליון שקל בתוספת מרכיב האפסייד על הדירות.

קנדה ישראל ביצעה גם היא שתי עסקאות ענק עם שתי המוכרות בנפרד. בסוף 2011 רכשה יחד עם החברות אלקטרה נדל"ן ויורוקום נדל"ן את מתחם מחלבות תנובה מחברת תנובה בציר בגין תמורת 535 מיליון שקל, ועליו היא מקימה כיום את פרויקט "מידטאון תל אביב" הכולל 300 דירות. מגרש נוסף שרכשה קנדה ישראל מעיריית תל אביב בתחילת 2010 תמורת 305 מיליון שקל, יחד עם חברת אקרו נדל"ן, הוא המגרש ברחוב רמז פינת בן סרוק, שעליו מקימות החברות את מגדל הגימנסיה הכולל 108 דירות.

קנדה ישראל שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר מקימה בימים אלה יותר מ-2,000 יחידות דיור בתחומה של תל אביב, בפרויקטים שחלקם יזמיים וחלקם מוקמים במסגרת ארגון קבוצות רכישה, ובהם פרויקט BLUE בצומת הקאנטרי קלאב הכולל 300 דירות, 108 דירות במגדל הגימנסיה במתחם רמז, 300 דירות בפרויקט מידטאון בציר בגין ושני מגדלים בפארק צמרת הכוללים 287 דירות, בהיקף כולל של יותר מ-8 מיליארד שקל.

קנדה ישראל
 קנדה ישראל