בעלי מטבחי טופז שנקלעה לקשיים: נשלם היום משכורות

עובדי שירות הלקוחות לא הגיעו לעבודה ■ עובד: "יש הוראה לא למכור; לקוחות מתקשרים, ואף אחד לא עונה להם. מסכנים כל הלקוחות ששילמו כסף"

האם רשת מטבחי טופז תצליח להתגבר על הקשיים הכספיים שנקלעה אליהם באחרונה? בעל הרשת דניאל חורי מסר ל"גלובס", באמצעות עו"ד עדי בראונשטיין, כי החברה תשלם היום (ב') את המשכורות לעובדים מתוך כוונה להמשיך את פעילותה.

אחד העובדים סיפר: "סניפי הרשת היו פתוחים היום, אך יש הוראה לסניפים לא למכור, ולא נותנים להיכנס. יש אבטחה שהחברה הציבה. אם מישהו הצליח להיכנס, זה כדי לצעוק. לקוחות מגיעים - ואין לנו תשובות".

"התקופה המאתגרת"

כפי שנחשף ב"גלובס", החברה נקלעה לקשיים ולא סיפקה ללקוחותיה מטבחים שהוזמנו זה מכבר ושולמה בעבורם התמורה המלאה. החברה גם לא שילמה לעובדים את משכורות נובמבר, ואמש (א') החלו חלקם להתארגן לייצוג משפטי משותף.

היום לא הגיעו עובדי שירות הלקוחות של החברה לעבודה בראשון-לציון. לדברי אחד מעובדי החברה שנכח במשרדים, "העובדים לא הגיעו כי לא שילמו להם משכורת. זו מכה. לקוחות מתקשרים, ואף אחד לא עונה להם. מסכנים כל הלקוחות ששילמו כסף, צעירים שרק התחתנו".

החברה לא שילמה גם את שכרם של העובדים העצמאים בחברה, ובהם מרכיבי המטבחים. לדברי אחד מהם, בעבר חלו עיכובים בתשלומים, אך בסופו של דבר הכספים שולמו.

"לפני כמה ימים הרחנו שמשהו לא בסדר, הוא היה צריך לשלם, ואז הוא משך עוד יום ועוד יומיים, ומהשבוע שעבר עצרנו את העבודה, ואנחנו לא יוצאים להרכבות של מטבחים", סיפר המרכיב. "הוא אמר שיהיה בסדר, שהוא מנסה למכור נכסים ולגייס כסף. הוא לא גייס כסף, ומאתמול והוא גם לא עונה לטלפונים. הוא חייב לי הרבה כסף. אנחנו לא אנשים שיש לנו כסף בצד. כולם עובדים בשביל הפרנסה ובשביל הבית. אם הוא יפשוט רגל, אני לא יודע אם בכלל נקבל את הכסף".

- מה אתה הולך לעשות?

המרכיב: "אני לא יודע. אף פעם לא הייתי בסיטואציה כזאת. ביטוח לאומי לא מכיר בנו. אף אחד לא מכיר בנו".

אותו עובד עצמאי גם מפנה טענות לביטוח הלאומי: "המצב שלנו כעצמאים בחברה גרוע יותר מהשכירים, שלפחות יקבלו את הכסף מביטוח לאומי. אנחנו משלמים ים כסף לביטוח לאומי כל חודש - ואם נפנה אליהם עכשיו, יגידו שלא מגיע לנו כלום. זה דפוק. משלמים לביטוח לאומי בשביל זה, ובכל זאת, אף אחד לא מסתכל עלינו".

בשעות הצהריים כינס חורי את המנהלים בחברה למפגש בראש-פינה, ובו כפי הנראה הבטיח כי שכרם ישולם. "שמעתי ואני עדיין מחכה לראות", אמר אחד המנהלים ל"גלובס".

בינתיים לקוחות החברה פתחו קבוצה בפייסבוק תחת השם "נפגעי מטבחי טופז", שאליה הצטרפו נכון לשעות הצהריים היום כבר 190 חברים.

עו"ד בראונשטיין, שכאמור מייצג את החברה, מסר: "בינתיים החברה לא פונה לבית המשפט לקבל צו הגנה או להליך של חדלות פירעון. החברה סבורה כי תצליח להתגבר על הקשיים התזרימיים המיידיים וצופה לעבור בהצלחה את התקופה המאתגרת".

- מה לגבי אספקת המטבחים?

עו"ד בראונשטיין: "אם החברה ממשיכה לפעול, היא תמשיך לספק מטבחים. הבעיה המהותית היא העובדים. אין שכל לשלם משכורות לעובדים אם אין המשך פעילות".