לא מעון ולא מטוס

לפחות לא עכשיו. לא במצב הכלכלי הנוכחי ולא באיוש הנוכחי

מטוס ומעון לייעול עבודתו של ראש הממשלה - אלה לא דברים מופרכים, אבל לא כשמדובר בראש הממשלה הזה. לכן, צריך לעשות הבחנה בין השניים. מדוע מדובר ב"מעון ומטוס" בנשימה אחת? אלה שני דברים שונים המיועדים למטרות אחרות, וכמובן שיש גם הבדל בהוצאה הכספית.

בכל מקרה, אי-אפשר לנתק את ההצעה מהמציע. ככל שמנסים, קשה להניח שהרעיה שרה מודרה מההצעה. אישה זו לימדה אותנו שהיא מבקשת לעצמה כמעט כל מה שיש לרמי מעלה בעולם, ולאלה יש גם בתי מלוכה. היא מאוהבת במעמד הזה. לכן היא גם מסרבת לא פעם להינתק מידו של ביבי כאשר הוא נוסע לביקורי עבודה אצלם. גם כאלה שנוכחותה אינה נחוצה בהם, ולעיתים גם מזיקה.

בגלל המיטה המפורסמת?

אי-אפשר להתנתק בהקשר זה מזכר המיטה המפורסמת שהזוג ביקש לעצמו לטיסה ללונדון הקרובה יחסית. כלומר, יש לנו עסק עם צמד שהחיים הנוחים יקרים ללבו, והוא מוכן לשלם עבורם ביוקר - מכיסינו, כמובן. לאיזו מטרה מבקש הזוג מטוס פרטי? האם כדי לייעל את עבודת ראש הממשלה? - זו בהחלט יכולה להיות סיבה שאפשר לדון בה. אבל שוב, אי-אפשר לנתק את המהלך מהאנשים, וכאשר מדובר בזוג נתניהו עולה החשש שהם יהפכו את המטוס לארמון מעופף, עם מיטות וכל השאר.

בשעתו ביבי התנגד להוצאות אלה מטעמים שנזקקי המדינה זקוקים לכסף יותר מראשיה. מה פתאום עכשיו הוא כן רוצה את המטוס? האם ייתכן שפרשת המיטה גרמה לכך? שמישהו או מישהי אמרו לו 'בוא נרכוש מטוס שהכול כבר יהיה בתוכו, ולא נצטרך בכל פעם לבקש?' האם זה לא אפשרי, אולי ברור אפילו?

מעון או ארמון?

עכשיו המעון. אין לי מושג אם הדבר באמת נחוץ לייעול עבודתו של ראש הממשלה. כנראה שכן, בניין חדש, מרווח, עם כל החידושים, כן ,זה יכול להיות נחמד, אפילו מועיל. אבל קשה לאתר ולו טעות אחת של ביבי שסיבתה היא היעדר מעון ראוי. בסופו של יום, עבודתו של נתניהו נעשית ממשרדו בקריית הממשלה. האם לא יהיה יעיל יותר, למדינה ולביבי עצמו, שהוא יעבוד ממשרדו ולא ממשכנו?

מה גם שזה ממש לא הזמן. אחד הדברים שמשגשגים היום במדינה זה מספר העניים וחסרי הבית. בתמונות האילוסטרציה שפורסמו נראה המעון המיועד כמפלצת מגלומנית למדי. מתאימה אולי לפרעה ולברלוסקוני. יש שם המון שטחים שמזמינים הוצאות מיותרות.

לכן, ועדה יקרה, בבואכם להחליט על המטוס והמעון אתם יכולים לומר שכן, אפשר. אבל לא עכשיו. לא במצב הכלכלי הנוכחי, ולא באיוש הנוכחי.