משרד הכלכלה יעביר מיליוני ש' להכשרת ישראלים בענף הבנייה

כך חשף הערב מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אליאב בן שמעון, באסיפה הכללית של התאחדות בוני הארץ ■ בהתאחדות טוענים כי יש לא מעט ישראלים שמוכנים לעבוד בענף וכי הכשרות אלו חיוניות, בעיקר על רקע מצוקת כח האדם המקצועי

"אנחנו ערב חתימת הסכם עם משרד הכלכלה להעברת עשרות מיליוני שקלים לטובת הכשרת ישראלים לעבודה בענף הבנייה", כך חשף הערב מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אליאב בן שמעון, באסיפה הכללית של התאחדות בוני הארץ. מדובר בתקציב ש'תקוע' במשרד הכלכלה כבר תקופה ארוכה ומונע פתיחת קורסים חדשים להכשרת ישראלים.

בהתאחדות טוענים כי יש לא מעט ישראלים שמוכנים לעבוד בענף וכי הכשרות אלו חיוניות, בעיקר על רקע מצוקת כח האדם המקצועי. במקביל, יש לא מעט גורמים שטוענים בדיוק ההיפך וגורסים כי ישראלים לא יעבדו במקצועות הבנייה ה'רטובים' ויש להפנות את כל המאמצים לכיוון הבאת עובדים זרים.

בהקשר של סוגיית העובדים הזרים אמר בן שמעון כי: "רומניה סירבה לחתום על הסכם להבאת עובדים זרים אלא אם כן יהיה בהסכם תנאי שיקבע שהעובדים לא יעבדו מעבר לקו הירוק. זו הסיבה שלא נחתם הסכם. ההתאחדות הביאה עובדים מבולגריה אבל הדרישה של הקבלנים היא לעובדים סינים ולמדינה אין הסכם בילטראלי מול סין. עובדים על זה, והיום הכדור בידיים של הסינים אחרי שממשלת ישראל מילאה את כל התנאים הנחוצים. הבאת עוד אלפי עובדים זרים היא אחת המטרות המרכזיות בפעילות ההתאחדות".

צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים ונשיא לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, דיבר גם הוא באירוע ואמר: "אנחנו צריכים לשנות את השיח של המדינה איתנו. אנחנו רוצים לסייע בהורדת יוקר המחייה אבל לא על ידי עוינות. אנחנו מעריכים ששווקי חו"ל יתרחבו בשנה הקרובה. האם אנחנו מסוגלים לנצל זאת עכשיו? התשובה היא לא. כל שר וכל חבר כנסת שרוצה להתפרסם הוזה איזו תקנה חדשה כל יום. הייתה בשורה לא מזמן שמחירי המים יורדים לציבור. זה יפה. אבל זה לא נכון לתעשייה. לנו מחירי המים עלו ב-9%. אנחנו נילחם כדי להגן על הסביבה העסקית שלנו".