מועצת הרשות השנייה בירושלים - הישיבות במרכז

מועצת ‎הרשות השנייה דורשת שחברות החדשות ישדרו מירושלים - אך מקיימת את ישיבותיה במרכז ■ הוציאה כ-200 אלף שקל על שכירת אולמות במרכז ■ היו"ר: "ישיבות שנקבעו בירושלים בוטלו בשל היעדר קוורום מספק של משתתפים"

אחת מחובות מועצת הרשות השנייה היא להקפיד על כך שחברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 ישדרו מירושלים. חדשות 10 עברה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים לירושלים לפני מספר חודשים, וחדשות 2 מצייתת אף היא לחוק כבר שנים ארוכות.

אולם מה שנכון למפוקחי הרשות השנייה, אינו חל ככל הנראה על חברי המועצה עצמם. מבדיקת "גלובס" עולה כי התכנסותה של המועצה בירושלים נדירה, ולמעשה מתוך קרוב ל-100 ישיבות המועצה וועדות שונות שהתקיימו במהלך השנה האחרונה, קרוב ל-5 ישיבות בלבד התקיימו במשרדי הרשות השנייה בבירה - כך מאשרים חברים במועצה.

המשמעות היא שהרשות השנייה שכרה במהלך השנה האחרונה בעלות של כ-200 אלף שקל לפחות אולמות באזור המרכז לטובת ישיבות המועצה וועדותיה, כשעלות כל יום דיונים נעה בין 3,000-5,000 שקל, על-פי מספר המשתתפים.

עלות השכרה של חדרים בכפר המכביה ברמת-גן או בבית ציוני אמריקה בתל-אביב, שם מתקיימות הישיבות, נע בין 150 ל-200 שקל לאדם, ובכלל זה גם כיבוד וארוחת צהריים. בישיבות משתתפים, פרט לחברי המועצה, חברי הצוות המקצועי של הרשות השנייה ואורחים שונים.

אחד הסעיפים הראשונים בחוק הרשות השנייה (3א) קובע כי על הגוף הרגולטורי ועל מוסדותיו לשבת בירושלים. הרשות השנייה מונה כיום 12 חברים וממומנת מכספי זכייניות הטלוויזיה המסחרית - רשת, קשת וישראל 10 - וכספי תחנות הרדיו האזורי. כל אלה גופים שהרשות השנייה מפקחת עליהם.

בשנת 2007 עברה הרשות השנייה למבנה חדיש שהושקעו מיליוני שקלים בהכשרתו. בבניין ברחוב בית הדפוס בירושלים נבנה חדר ישיבות מודרני שאמור לשרת את ישיבות מועצת הרשות.

אנשי המועצה הם נציגי ציבור, המתמנים על-ידי שר התקשורת, ואיש מהם אינו מועסק בשכר על-ידי הרשות השנייה, אולם הם מקבלים שכר עבור השתתפותם בישיבה. המועצה לא מתכנסת מדי שבוע, אולם לא אחת ישיבותיה מתארכות עד מאוד, וחברי המועצה נאלצים לשהות שעות ארוכות ולעיתים יום שלם בדיונים.

חלק ניכר מחברי המועצה מתגוררים בצפון והמרכז ונקראים לישיבות על-פי הצורך. על-פי תגובת יו"ר הרשות השנייה ד"ר אילן אבישר ל"גלובס", ישיבות שנקבעו בירושלים בוטלו, משום שחברי המועצה פשוט לא הופיעו לישיבה, ובהיעדר קוורום לא ניתן היה לקבל בהן החלטות.

"רוב הישיבות נערכות בתל-אביב, מאחר שרוב חברי המועצה מתגוררים באזור המרכז וצפונה. ישיבות שנקבעו בירושלים בוטלו מספר פעמים בשל היעדר קוורום מספק של משתתפים", מסר אבישר.

אך אין אלה רק ישיבות המועצה עצמה, אלא גם ישיבות ועדותיה - המצומצמות יותר במשתתפים. כך למשל, ועדת הטלוויזיה בראשותו של יעקב שחם, כמו גם ישיבות ועדת שחם עצמן, לא התקיימו מעולם בירושלים.

הרשות השנייה סירבה להתייחס לנתונים או לספק אותם לבקשת "גלובס".