שכר הדירה המפוקח ברמה"ש: 4,160 ש' לחודש לדירת 85 מ"ר

מחירי שכר הדירה המפוקחים במכרזי השכירות בהרצליה, חיפה ורמת השרון נחשפים ■ במכרז בחיפה יהיו 268 יחידות דיור מהן 67 במחיר מפוקח שיעמוד על 3,200 שקל לחודש

מחירי שכר הדירה המפוקחים במכרזי השכירות בהרצליה, חיפה ורמת השרון נחשפים. לאחר ששר האוצר הכריז על פרסומם הצפוי של שלושת המכרזים האמורים שיכללו 729 דירות סך הכל, מתוכן 182 דירות במחיר מפוקח, ערכו היום במשרד האוצר אירוע בו השתתפו ראשי הערים, מנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן והממונה על התקציבים במשרד האוצר אמיר לוי, בו נחשפו גם המחירים המפוקחים.

במכרז בחיפה, בשכונות הדרומיות בעיר, יהיו 268 יחידות דיור, מהן 67 במחיר מפוקח שיעמוד על 3200 שקל לחודש לדירה ממוצעת בשטח 120 מ"ר. במכרז בהרצליה, בשטח גליל ים, ישווקו 215 יחידות דיור, מהן 54 במחיר מפוקח שיעמוד על 3,600 שקל לחודש לדירה ממוצעת בשטח 85 מ"ר. במכרז ברמת השרון, בשכונת מורשה, ישווקו 246 יחידות דיור, מהן 61 במחיר מפוקח שיעמוד על 4,160 שקל בחודש לדירה ממוצעת בשטח 85 מ"ר. כך על פי נתוני האוצר. המחיר של שאר הדירות ייקבע בשוק החופשי.

מהאוצר נמסר כי המכרזים הינם תוצר של עבודת הוועדה הבין משרדית בראשות החשבת הכללית המשותפת למשרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון. המכרזים האמורים שעתידים להתפרסם בתחילת 2014 יפורסמו ללא מחיר מינימום.

במסגרת פרויקט הדיור הלאומי ובהתאם להוראות רשות מקרקעי ישראל, דייר שיחתום על חוזה במתחם יוכל להתגורר בו 5 שנים עם אופציה להארכה ב-5 שנים בכל פעם שחוזה השכירות מסתיים. תנאי השכירות וחוזה השכירות מוגדרים מראש בתנאי המכרז. עדכון המחיר בכלל הדירות, בהתאם להמלצות צוות 90 הימים, יהיה מפוקח וצמוד למדד המחירים לצרכן בלבד לתקופה של 3-5 שנים. לאחר מכן יועלה שכר הדירה לכלל הדיירים ב1% לשנה בלבד לכל היותר.

לפיד: "זה גיים צ'יינג'ר משמעותי"

שר האוצר, יאיר לפיד: "היום אנחנו מוציאים לדרך את המכרזים הראשונים לבניית דיור להשכרה לטווח ארוך. זהו גיים צ'יינג'ר משמעותי שאנחנו מכניסים לשוק הנדל"ן, שעתיד לשנות את פני הדיור בישראל. זה המודל שיכסה בשנים הקרובות את כל המדינה".

מנהל רשות מקרקע ישראל, בנצי ליברמן: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם משרד האוצר על קידום המכרזים לדיור להשכרה שיתנו פתרון נוסף למצוקת הדיור לזוגות צעירים ולמעמד הביניים. אני מבין לליבם של עובדי רשות מקרקעי ישראל ואת חששם מפני הקמת החברה לדיור להשכרה, יחד עם זאת יצרנו מודל שיתוף פעולה שאינו פוגע בעובדי הרשות וקורא למשרד האוצר לסיים את התהליך ההידברות עם ההסתדרות".

הממונה על התקציבים, אמיר לוי :"פרסום מכרזים אלה להשכרה לטווח ארוך מתבסס על המלצות צוות 90 הימים, דיור להשכרה בטווח ארוך מייצר ודאות לשוכרים ומקטין את הלחצים על הביקושים בשוק הנדל"ן, במקביל אנו מקדמים את החקיקה בנושא הותמ"ל ונטילת קרקעות".

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: " אני שמח על כך שמשרד האוצר משלב ידיים עם עיריית חיפה בכל הקשור לביזור יחידות דיור בארץ ולפיקוח על המחירים".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "אני מקווה שההסכם שנחתם יהווה את פתיחת הדרך להתנהלות בעלת אופי חדש של המדינה מול הרשויות, ואני מצפה לשיתוף פעולה שיהיה לו המשך גם בעתיד הקרוב".

ממלאת מקום ראש עיריית רמת השרון, שירה אבין: "הרעיון שמוביל שר האוצר הוא רעיון מבורך וראוי ומביא בשורה. עם זאת, לתפישת העולם של הרשויות המקומיות, יש להקצות בהעדפה ראשונה דיור להשכרה לבני המקום".

פרוייקט נוסף ברמת השרון

במקביל למכרזי השכירות שלדברי משרד האוצר עתידים להתפרסם בשבועות הקרובים, הודיעה הערב גם עיריית רמת השרון על קידום פרויקט נוסף בעיר שייועד לסטודנטים. מדובר בתוכנית לבניית 250 יחידות דיור קטנות במזרח העיר, שיושכרו לסטודנטים לתקופות ארוכות.

מהעירייה נמסר כי "הפרויקט בעלות משוערת של כחמישים מיליון שקל יוקם בשטח של כשבעה דונמים בסמוך לרחוב דוב הוז במזרח העיר, שנמצא בבעלות העירייה והוא יבוצע בשיטת B.O.T ומטרתו מתן פתרון דיור מוזל לתקופה ארוכה".

עוד על פי נתוני העירייה, יכלול המתחם דירות חדר ו-2 חדרים בשטח שבין 25 מ"ר ל-50 מ"ר. במסגרת המכרז אותו מתכננת העירייה לפרסם בקרוב, הגוף המבצע יממן את עלות הבנייה של המתחם ולאחר מספר שנים של תפעול על ידו, הוא יועבר חזרה לידי העירייה.

עוד נמסר מהעירייה כי "בכוונת העירייה לגבש קריטריונים עבור קהל היעד המקומי וכמו כן תהיה התחייבות להשכרת הדירות במחירים נמוכים יחסית לשוק המקומי. הנהלת העירייה מקדמת את הפרויקט בשיתוף הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ובתיאום משרד השיכון".