פרץ: "הסיכוי של לפיד להוריד את מחירי הדיור קטן מאוד"

הצצה ראשונה למוסף הנדל"ן ■ עמיר פרץ חושב שהממשלה צריכה לבנות דירות בעצמה, כועס שחברי הקבינט עסוקים ביחסי ציבור וטוען שנוח מאוד לשר השיכון שמחירי הדירות הגבוהים דוחפים את הצעירים ליהודה ושומרון

"אחרי עלייה של 70%-80% במחירי הדירות בחמש שנים המצב לא פשוט, אבל כרגע ההתבטאויות של גורמים שונים בנושא והמעשים בפועל הם דבר והיפוכו. רוצים לפתור בעיה שהשוק החופשי יצר בכלים של שוק חופשי. זה לא יעבוד". זוהי השקפת עולמו של השר להגנת הסביבה וחבר קבינט הדיור, עמיר פרץ, בכל הנוגע לשוק הדיור. השקפת עולם המנוגדת להשקפת העולם של חבריו לקבינט הדיור ולממשלה.

בראיון מיוחד ל"גלובס" יוצא השר פרץ נגד חבריו לממשלה ונגד שותפיו להחלטות בקבינט הדיור, ונותן פרשנות משלו לאינטרסים של מקבלי ההחלטות ושל מי שמחזיק בתיקים הרלוונטיים ביותר לתחום הדיור - שרי האוצר והבינוי והשיכון - בבואם לטפל במשבר. פרץ אינו תולה תקווה בחברה הממשלתית החדשה לדיור להשכרה, אינו חושב שההתנהלות הנוכחית תביא לירידה במחירי הדירות ומסביר שהכול מסתכם בתפיסת העולם של השרים.

לפרץ גישה פשוטה וחדה בכל הקשור להגדלת היצע הדירות: "אם לא יתחילו מחר בבנייה תקציבית של 100 אלף דירות - ואני אומר שוב: בנייה תקציבית, שהממשלה מוציאה כסף - זה לא יקרה והפער לא יצטמצם. המדינה צריכה להוציא מכרזים, לבנות בעצמה, לעשות תחרות עם קבלנים, להכניס 100 אלף דירות לשוק, וזה יאזן את כל התמונה.

אבל בשוק שמייצר גידול טבעי שנתי של כמעט 70 אלף משקי בית, לייצר פחות או יותר 40 אלף דירות זה לא רציני. חלק גדול מהזוגות הצעירים גרים אצל ההורים שלהם היום. גם אצלי בבית. מה הבעיה לבנות מחר 100 אלף דירות? מה הביג דיל? כששרון רצה לבנות דירות לגל העלייה העצום, בנו. צריך לקחת את פרשת הבנייה הזו ולהפיק ממנה לקחים, להסיר את החסמים הנדרשים. אין שום דרך אחרת לצמצם את הפער".

*** הכתבה המלאה - במוסף הנדל"ן של "גלובס" שיחולק הערב (א') למנויים