רשות המסים חשפה 50 נהגי מוניות גט טקסי שעבדו בשחור

68% מכלל נהגי המוניות שנבדקו העלימו הכנסות ■ הרשות פתחה בחקירה, הוציאה צו בימ"ש - וגט טקסי חויבה למסור נתונים על הנהגים הסוררים ■ מנהל רשות המסים: נשתמש בכל האמצעים הטכנולוגיים כדי שהישראלים ישלמו מסים

נהגי מוניות שהשתמשו באפליקציית גט טקסי העלימו הכנסות - כך חושפת היום (א') רשות המסים. מטעמי סודיות, ברשות לא נקבו בשם האפליקציה, וציינו רק כי מדובר באחת האפליקציות להזמנת מוניות בסלולר, ואולם ל"גלובס" נודע כי מדובר בנהגי מוניות שהעלימו הכנסות באמצעות אפליקציית גט טקסי, האפליקציה המובילה כיום להזמנת מוניות בסלולר.

במבצע מחוזי שנערך בשבוע שעבר בניהול משרד מע"מ גוש דן נגבו כ-8 מיליון שקל, ונערכו ביקורות ב-89 עסקים בענפים שונים על-ידי 102 עובדים מיחידות רשות המסים בכל רחבי הארץ. בין יתר הענפים התמקד המבצע בענף המוניות, בו נרשם אחוז חמור וגבוה במיוחד של 68% מהעסקים שלא רשמו הכנסות.

גורם המקורב לנושא מסר כי מדובר באפליקציית גט טקסי, כאשר נבדקו 50 נהגים מתוך 3,000 הרשומים בחברה.

במסגרת החקירה פנתה רשות המסים לבית המשפט בבקשה למתן צו לחשיפת המידע שהיה ביד גט טקסי, ובין היתר רישום הזמנת הנסיעות של הנהגים, וגט טקסי חויבה לספק לרשות את הנתונים על אותם נהגים.

עם קבלת החומר, ערכו מבקרי רשות המסים בדיקה של רישומי ההכנסות של בעלי המוניות אל מול ההזמנות שבוצעו באמצעות גט טקסי בסמארטפון. במרבית המקרים נמצא כי לא נרשמו הכנסות מנסיעות רבות, ובמרבית התיקים הוצאה לנהגים שומה על סמך הממצאים החדשים והוטל עליהם קנס על-פי חוק.

המקרים החמורים במיוחד הועברו להמשך טיפול מחלקת חקירות, ובמקרים הפחות חמורים נפתחו נגד הנהגים הליכי שומה.

ככל הנראה, אין לרשות המסים טענות כלפי חברת גט טקסי, אלא רק כלפי הנהגים שהשתמשו באפליקציה אך לא דיווחו על מלוא הנסיעות. עוד עלה בחקירה כי ככל הנראה לא הועלמו כספים מגט טקסי. חלקה של החברה בכספים מהעסקאות שהתבצעו במזומן הועבר לה, והיא שילמה על הכנסותיה מס, ואולם מאותן עסקאות בהן לא הופעל מונה, לא העבירו הנהגים את המס המתחייב למדינה.

בשוק הזמנת המוניות באמצעות הסלולר בישראל פועלות היום כ-5 חברות מתחרות בולטות, כאשר אפליקציית גט טקסי נחשבת למובילה, על אף שלא הייתה הראשונה לזהות את הפוטנציאל. בישראל פעלה עוד קודם אפליקציית "מונית בקליק" של חברת סלקום, אך למשך תקופה מסוימת דאגו לקדם בסלקום במסגרת עסקה מסחרית את האפליקציה המתחרה של גט טקסי כאפליקציה מובנית במכשירי החברה.

במאי השנה הושקה בישראל אפליקציה נוספת בשם Taxi To Go, וביולי הודיעה גם חברת האשראי ישראכרט על כוונתה להיכנס גם היא לתחום ולהתחרות בה. בשוק נמצאות גם "ביפ טקסי" ו"הלו טקסי".

המבצע של רשות המסים נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

לדברי אשר, "רשות המסים שומרת את היד על הדופק ומשתמשת בכל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותה על מנת לוודא שכל האזרחים והחברות משלמים מס אמת ולא מכבידים את נטל המס על אזרחים שומרי חוק".

מחברת גט טקסי נמסר: ‎‏"נציגי רשות המסים פנו לחברת גט טקסי בבקשה לקבל פרטים אודות קבוצת נהגים ספציפית, סביבה הם מנהלים חקירה מזה זמן מה. לאחר הצגת צו בית משפט חויבה החברה לספק נתונים נקודתיים, אותם ביקשו רשויות החוק".