אלופת התלונות בטלוויזיה לשנת 2013: "המרוץ למיליון"

נציב התלונות ברשות השנייה, דוד רגב: "נגד 'המרוץ למיליון' של רשת יש יותר תלונות, אך נגד 'האח הגדול' של קשת יש תלונות קשות יותר"

"המרוץ למיליון" של של זכיינית ערוץ 2 רשת היא אלופת תלונות הציבור לרשות השנייה לשנת 2013. מנתונים פנימיים שהגיעו ל"גלובס", מחזיקה תוכנית הריאליטי בשיא שנתי של 245 תלונות, לעומת 193 תלונות לתוכנית "האח הגדול" של קשת. מבין התלונות שהגיעו, 53 תלונות נגד "המרוץ למיליון" נמצאו מוצדקות, לעומת 40 תלונות נגד "האח הגדול".

מרבית התלונות שהגיעו אל נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, טופלו בזמן אמת על-ידי הזכייניות. על-פי הנתונים רשת ספגה יותר תלונות השנה (יש לציין, עם זאת, כי הזכיינית משדרת 4 ימים בשבוע, לעומת 3 ימים בהם משדרת קשת). נגד תוכן של רשת הגיעו 500 תלונות, לעומת 443 שהגיעו כנגד תוכן של קשת.

למרות הנתונים, רגב מבקש לא להסתכל על כמות התלונות, אלא על איכותן. "אמנם מספר התלונות שהוגשו נגד תוכנית 'המרוץ למיליון' גבוה ממספר התלונות נגד 'האח הגדול', אך הדבר נובע מכמות גדולה של תלונות (כ-100) שהוגשו על-ידי אירגוני הגנה על בעלי חיים נגד 'המרוץ למיליון' על משימת השוורים בספרד, בה נדרשו המתמודדים לעמוד מול שוורים".

לדבריו, "התלונות נגד התוכנית 'האח הגדול' היו קשות יותר ועסקו בין היתר בהתבטאויותיהם של רוני וגילי מיילי והתקפותיהם על הקהילה החד-מינית ועל יוצאי אתיופיה. עובדה היא שתלונות אלה גררו הפרות, קנסות ואף את הרחקתם של השניים מהתוכנית, בעוד התלונות נגד התוכנית 'המרוץ למיליון' לא גררו הפרות או סנקציות אחרות. לכן אני מציע להביט על תוכן התלונות ולא רק על היקפן".

השבוע פרסם אתר וואלה כי הרשות השנייה קבעה, בעקבות תלונה שהגיעה, כי במהלך הפרקים של "המרוץ למיליון" הייתה "עריכה רשלנית" של אחד מקטעי ההדחה. ברשת הכחישו כי מדובר בעריכה מגמתית, אך הסכימו כי מדובר בעריכה "לא מיטבית".

מרשת נמסר: "אין להסתכל על הכמות אלא על האיכות. לא ניתן להשוות בין תלונות שוליות לתלונות מהותיות".