מועדון ה-100% השנתי

השבוע נפרדים מאולטרה קלין, שיחד עם אודיוקודס, OTI, קמטק ואלטק הניבה יותר מ-100% השנה - ומקדמים בברכה את DSP

כאשר נותרו רק ימי מסחר ספורים לסוף השנה אפשר כבר לסכם מי מבין המניות שבתיק המנוהל כאן נכנסו השנה למועדון המאה, כלומר הניבו 100% ויותר מתחילת השנה. מבין הישראליות אלו אודיוקודס (AUDC), OTI (OTIV), קמטק (CAMT) ואלטק (ELTK), ואמריקאית אחת, אולטרה קלין (UCTT).

עבור אודיוקודס זו הייתה שנת מהפך, כי אחרי שנים רבות אפשר להכריז שארגונים גדולים כקטנים באמת מטמיעים תקשורת אחודה על בסיס VoIP. אם היה למישהו ספק שזה קורה, באה אורקל (ORCL) בתחילת השנה, והדהימה ברכישת מובילת התחום, Acme, תמורת כשני מיליארד דולר, במטרה לחדור לשוק הענקי של ספקי התקשורת.

בתחרות בין סיסקו (CSCO), אורקל ומיקרוסופט (MSFT), התבססה אודיוקודס כספקית של האחרונה, שצומחת בקצב מהיר עם פלטפורמת ה-Lync שפיתחה, ומשגשגת כיום. פרויקטים גדולים שהחלו השנה ויימשכו כמה שנים, ואלה שייכנסו למיקרוסופט בהמשך, מעניקים לאודיוקודס ראות טובה קדימה. נראה לי שמחיר השיא השנתי - 7.6 דולרים - אינו סוף פסוק עבורה, כי המהפכה האמיתית של ה-VoIP רק בראשיתה.

בתחילת 2011 חגג עודד בשן, מייסד ואז גם מנכ"ל OTI, גיוס שני מוצלח מאוד של 18 מיליון דולר, לפי 3 דולרים למניה. הוא לא חלם אז שחלק מהמשקיעים האמריקאים באותה הנפקה אומללה ייקחו ממנו את החברה פחות משנתיים אחרי הגיוס, אחרי שראו איך מחיר של 3 דולרים הופך תוך פחות משנה לדולר אחד.

רק שנה חלפה מההשתלטות העוינת, והאמריקאים החזירו את המניה צפונית מהמחיר ששילמו בהנפקה ההיא, והם לא בורחים - אלא להיפך. חלק מחברי דירקטוריון החברה, שכולו אמריקאי, דיווחו ביום שישי על מניות נוספות שרכשו.

כחלק מהאסטרטגיה החדשה תמגור השבוע OTI לסופרקום (SPCB) את חטיבת ה-Smart ID, תמורת יותר מ-10 מיליון דולר במזומן.

הכסף הזה יעזור ל-OTI למנף את פתרונות התשלומים ללא מגע שבהם היא תתמקד אחרי המכירה, כולל מינוף הפטנטים שיש לה בתחום החם של תשלומים מסמארטפונים (NFC). בהקשר הזה, אם היא תזכה במשפט מול טי-מובייל, שייפתח בקרוב, השמיים הם הגבול מבחינתה.

בחנוכה האחרון הוכפלו מחירי מניות קמטק ואלטק, והייתי מגדיר את מה שקרה כ"נס פך הדיו" של הדפסות התלת ממד. כבר הסברתי כאן שמדובר על מהפכה מוגבלת מאוד לשוק המעגלים המודפסים, בלי שום קשר להדפסות D3 של עצמים, אבל לפחות שתי החברות הללו נמצאות היום על המפה של וול סטריט.

אולטרה קלין היא חברה להרכבות בקבלנות משנה של מכונות גדולות ומסובכות. אני מנצל היום את הכפלת המחיר מתחילת השנה, ויוצא ממנה ברווח של יותר מ-20%, וגם מצמצם במחצית את ההשקעה בקמטק, שאחרי רווח של 150% הפכה לפוזיציה גדולה מדי יחסית לגודל התיק.

אני מצרף היום לתיק את הישראלית הוותיקה, DSP גרופ (DSPG), שלהערכתי יש סיכוי סביר שאחרי שנים של דעיכה במכירות היא מתייצבת, ושתחזור לצמוח בשנה הבאה.

החברה, שאותה מנהל עופר אליקים, נסחרת בשווי של 230 מיליון דולר, היא רווחית, יש לה בקופה 125 מיליון דולר נטו, ולאחרונה תקצבה 20 מיליון דולר לרכישת מניות.

החברה עברה השנה מאבק השתלטות שיזמו כמה משקיעים אמריקאים, ושהסתיים בשינוי הרכב הדירקטוריון, אבל ללא שינויים מהותיים באסטרטגיה של החברה. מדיווחים השבוע נראה שחלק מהמשקיעים שיזמו את המאבק יוצאים לאחרונה מהמניה, ואחרים שמאמינים בה נכנסים.

לאחרונה מתייצב שוק המעבדים לטלפונים אלחוטיים ביתיים, שנראה עד לא מזמן כשוק שגוסס לאיטו. מתברר שגם התקשורת הביתית עוברת מהפכות, ונוסף על כך, DSP נכנסת לתחומים חדשים, עם פתרונות ייחודיים שעשויים להתפתח למנועי צמיחה.

ספקיות תקשורת גדולות, כמו למשל דויטשה טלקום (DT), מספקות היום ממירים לגלישת Wi-Fi עם יכולות לתקשורת אלחוטית מסוגDECT , לתמיכה בטלפונים מסוג VoIP ברחבי הבית, אלחוטית, על בסיס מעבדי DSP.

בתחום המובייל פיתחה DSP טכנולוגיה ייחודית להקטנת רעשי סביבה בסמארטפונים, בשם HDClear, שתציג בתחילת ינואר בתערוכת לאס וגאס.

על בסיס ניסויי שטח, נראה שהתוצאות שלה עולות משמעותית על אלה של חברת אודיינס (ADNC), שמספקת היום מעבדי הקטנת רעש בהיקף שנתי של 100 מיליון דולר לסמסונג, ובעבר סיפקה גם לאפל (AAPL).

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.