יצא בנזיפה: עסקת טיעון למשה נסטלבאום בפרשת ההטרדות

לפי העסקה, מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1 יודה בהתנהגות שאינה הולמת, יושעה מתפקיד ניהולי ל-3 חודשים, יינזף, ומשכרו תנוכה משכורת אחת‏

עסקת טיעון נחתמה ‏עם משה נסטלבאום‏ בפרשת ההטרדות ב‏רשות השידור‏: במסגרת העסקה יודה נסטלבאום, מנהל חטיבת החדשות של ערוץ 1, בהתנהגות שאינה הולמת את תפקידו של עובד מדינה, ובהתנהגות העלולה לפגוע בתדמיתו או בשמו של שירות המדינה. זאת, בעקבות תלונות של שני עיתונאים בחטיבת החדשות, רותם אברוצקי ויגאל רביד.

לצד זה, נסטלבאום יושעה מתפקיד ניהולי ל-3 חודשים, יינזף, ומשכרו תנוכה משכורת אחת.

עם זאת, נסטלבאום לא יהיה מנוע מלהגיש מועמדות ולהתמודד על כל תפקיד שיחפוץ בו, לרבות כל תפקיד ניהולי בכיר ברשות השידור ובשירות המדינה. כמו כן, מהקובלנה המתוקנת נמחקו כל הסעיפים הנוגעים להטרדה מינית או הטרדה מילולית.

ההסכמה נחתמה בין פרקליטיו של נסטלבאום, עורכי הדין אלי זוהר ורועי בלכר ממשרד גולדפרב-זליגמן, ובין אגף המשמעת של נציבות שירות המדינה.

‏נגד נסטלבאום נסגרו שני תיקי חקירה נוספים שהתנהלו בעקבות תלונותיו של המגיש יגאל רביד - האחד בטענה כי ביצע עבודות פרטיות ללא אישור; והאחר בחשד להפרת אמונים.

‏נסטלבאום מסר כי "מדובר בתלונות-סרק שנועדו למנוע את כניסתי לתפקיד מנהל הטלוויזיה, לאחר שנמצאתי כמועמד המתאים ביותר על-ידי ועדת האיתור של רשות השידור". לדבריו, רביד בחר לבוא עמו חשבון לאחר 8 שנים, כשהוא החליט להעביר אותו מתפקידו כמגיש מהדורת מוצאי שבת.

‏‏רביד מסר בתגובה: "גם ברגע הזה בוחר נסטלבאום לשקר כל הדרך הביתה. בימים הקרובים ייבחר מנהל חדש לטלוויזיה שיוביל אותה לדרך חדשה. התקדים נוצר. מנהלים ברדיו ובטלוויזיה שיתנהגו בדרך לא ראויה לעובדים, ילכו גם הם הביתה. אנחנו לא שלמים עם העסקה, אבל עשינו צעד חשוב להצלת השידור הציבורי. תודה גדולה לחברים ברשות השידור ולמערכת המשפט במדינת ישראל".

‏אברוצקי מסר: "ראוי שנסטלבאום, יחד עם כל הנהלת רשות השידור, יכירו באות-הקין שדבקה בהם היום. מביך ומבחיל שאדם שחתם על עסקת טיעון עם נציבות שירות המדינה והודה כי הוציא מפיו אמירות הומופוביות וסקסיסטיות, שוגה לחשוב שבעתיד הוא יוכל לשוב ולכהן בתפקיד ניהולי בשירות המדינה. היה ובכל זאת, בעתיד, אחת מוועדות המכרזים מטעם ההנהלה של רשות השידור תשגה לבחור בנסטלבאום בשנית לתפקיד ניהולי, לאחר הרשעתו במסגרת עסקת הטיעון, הדבר יובא לפתחו של בג"ץ. בשעה הזאת ראוי שהוועד המנהל של רשות השידור, שתמך בנסטלבאום, יסיק את המסקנות המתבקשות ויתפטר לאלתר".