האנשים שמגיעים לדירה תוך שנתיים-שלוש

לא לכולם קשה לחיות טוב בישראל: יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין משתכר 52 א' ש' בחודש, עודד גרנות ועודד שחר משתכרים 53 אלף ש' כל אחד בערוץ 1 ■ צפו בטבלאות שיאני השכר במגזר הציבורי

2 דוחות שפורסמו היום (ב') בהפרש של שעתיים מהווים עדות חיה לפערים הכלכליים-חברתיים במדינת ישראל. תחילה היה זה דוח משרד השיכון על שוק הנדל"ן ברבעון השלישי, שהראה כי מספר המשכורות לקניית דירה ממוצעת (שמחירה בישראל הינו 1.25 מיליון שקל) עלה ל-136. לאחר מכן פורסם דוח השכר במגזר הציבורי ובו רשימת שיאני השכר.

הטבלאות המצורפות מציגות את שיאני השכר ברשות השידור, במפעל הפיס וברשות שדות התעופה. כך, למשל, יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין השתכר ב-2012 כ-52 אלף שקל בחודש. בעוד שהישראלי הממוצע צריך "להקריב" 136 משכורות ברוטו כדי להגיע לדירה, לדיין מספיקות רק 24 משכורות. רק שנתיים כדי להגיע לדירה, וזה עוד מבלי לכלול את הפנסיה בגובה עשרות אלפי שקלים בחודש שמקבל דיין מצה"ל, בהיותו אלוף במיל'.

הרשימה נמשכת. עודד שחר, כתב ועורך בערוץ 1, משתכר 53 אלף שקל בחודש. עמיתו עודד גרנות משתכר סכום דומה. מפקח ברשות השידור גומר את החודש עם 48 אלף שקל ברוטו, טכנאי קול מסתפקים במשכורות דומות - 45-48 אלף שקל בחודש. רשות השידור חולה? מדממת? סובלת מגירעונות? זקוקה נואשות לרפורמה? ששש... אל תפריעו לחגיגה.

לצפייה בטבלת שיאני השכר במגזר הציבורי - לחצו כאן

כמה מרוויחים הרופאים הבכירים בישראל?

שיאני השכר ברשות השידור, מפעל הפיס ורשות שדות התעופה 2012
 שיאני השכר ברשות השידור, מפעל הפיס ורשות שדות התעופה 2012