ערן מזרחי, "המיידוף מסביון", הוכרז פושט רגל

מצבת חובותיו של מזרחי עולה על 80 מיליון שקל ■ עו"ד איתן ארז מונה כנאמן בתיק פשיטת הרגל

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הכריז היום (ד') על מזרחי, שהורשע בהונאת עשרות משקיעים בעשרות מיליוני שקלים ונדון ל-12 שנות מאסר, כפושט רגל. זאת, לאחר שנושיו הרבים הסכימו לכך באסיפה שקיימו. בהמשך לכך מינה ביהמ"ש את עו"ד איתן ארז כנאמן בתיק פשיטת הרגל. מצבת חובותיו של מזרחי עולה על 80 מיליון שקל.

לדברי עו"ד אביתר בינו, המייצג 70 מתוך כ-90 נושיו (קורבנותיו) של מזרחי, ברגע שמזרחי הוכרז פושט רגל נכסיו מוקנים לנאמן, עו"ד איתן ארז ומדובר בהתקדמות ההליכים בעניינו: "מדובר בשלב בהליך האזרחי. עד ההכרזה, נכסיו של מזרחי כונסו על ידי עו"ד ארז ומעתה יבדקו תביעות החוב נגדו לגופן, יקבעו מאסות החובות וייתכן שיעשו עוד מימושים של נכסיו, מעבר למימושים שכבר נעשו".

- לפי הכרעת הדין בעניינו, מזרחי גנב כ-47 מיליון שקל מקורבנותיו. כמה יוחזר להם?

בינו: "הקורבנות יראו במקרה הטוב סדרי גודל של 5% עד 20% מהסכום שמזרחי גנב מהם. צריך לציין כי ישנה עדיין בעייתיות בהגדרה של המספרים ושל החובות וישאלו עוד המון שאלות באשר לסכומים האמיתיים שיקבעו שהוא חייב. קיימת שאלה, האם עליו להחזיר לקורבנות את הכספים שהפקידו בידיו לצורך השקעה, או את הכספים שהפקידו בתוספת התשואות שהוא הציג בפניהם לאורך השנים. בכל מקרה, את רוב הסכום הם לצערי כבר לא יזכו לראות".

מזרחי, שכונה "מיידוף הישראלי", הורשע באפריל האחרון בהוצאת כ-57 מיליון שקל במירמה מעשרות אנשים תמימים שהתפתו להשקיע אצלו את כספיהם, כשמתוך סכום זה גנב כ-47 מיליון שקל. השופט צבי גורפינקל הרשיע את מזרחי בביצוע 84 עבירות של גניבה בידי מורשה, 101 עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, 28 עבירות של זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, 3 עבירות של הוצאת צ'ק ללא כיסוי, עבירה של גניבה ועבירות רבות של הלבנת הון. בהמשך נגזר על מזרחי עונש של 12 שנות מאסר בפועל וקנס בסך 300 אלף שקל. כמו כן קבע השופט כי מזרחי יפצה את קורבנותיו בסכום של עד 258 אלף שקל לכל משקיע.

"קורבנותיו של מזרחי, חלקם קשישים, חיסלו את כספם האחרון, כספים שנועדו לעת זקנה ולעת צרה", ציין השופט.