חבילות פרסום למונדיאל: יש; מחיר של רשות השידור: אין

חברת חיצונית החלה למכור חבילות פרסום לשידורי הגביע העולמי, אך מסתבר כי בערוץ 1 טרם החליטו בכלל על שיווק החסויות

חבילות פרסום לשידורי המונדיאל בערוץ 1 נמכרות במאות אלפי שקלים על-ידי חברה חיצונית, אך ברשות השידור עוד לא הציעו אותן למכירה. כחצי שנה לפני שריקת הפתיחה של משחקי הגביע העולמי שיערכו בברזיל, ברשות השידור עדיין לא נקבעו מחירי החבילות ולא נעשה מהלך רשמי על-ידי מחלקת השיווק ברשות השידור לשיווקן. ובכל זאת, לידי "גלובס" הגיעה טיוטת חוזה ועלון שמפיצה חברת "מדיה ספורט" בשוק למכירת חבילות פרסום, זאת ללא מכרז או התקשרות עם מוסדות רשות השידור.

החברה, הרשומה ברשם החברות כ"מעיינות א. גד", מפיצה את הצעתה למפרסמים ומופיע עליה לוגו של הערוץ הראשון. היא מציעה חבילת פלטיניום של שבע שקופיות בכל משדר, בעלות של 1.45 מיליון שקל, חבילת זהב של חמש שקופיות בכל משדר ב-950 אלף שקל, וחבילת כסף של שתי שקופיות בכל משדר ב-490 אלף שקל. מדובר במחירים לפני הנחות עבור סגירה מוקדמת.

מנכ"ל החברה, דורון עוז, אמר ל"גלובס", כי הוא קבע את המחירים על-פי הערכות אישיות שלו באשר לשווי השוק, וללא כל סיוע מרשות השידור. משיחה עמו עולה, כי הוא מוכר את החבילות ללא סגירה מוקדמת עם רשות השידור.

משחקי המונדיאל הם מקור הכנסה משמעותי לרשות השידור, המצויה במצב כלכלי קשה. על-פי הערכות, מונדיאל 2010 הניב כ-18 מיליון שקל לרשות השידור מחסויות וחבילות פרסום שונות. מדיה ספורט, שמוכרת גם חסויות לאירועי ספורט אחרים בערוץ 1 ובערוצים אחרים, אחראית לחלק ניכר מהכנסות אלה.

עד כה חתם עוז על כ-11 עסקאות סביב ליגת העל בכדורגל, ש"המשחק המרכזי" שלה משודרת אף הוא ברשות השידור.

ל"גלובס" נודע, כי ברשות השידור מקווים להציע חבילות בעלות של כ-2 מיליון שקל לחבילת פרסום - מחירים הנחשבים גבוהים משמעותית מהערכות השווי בשוק.

ברשות השידור סירבו להגיב לדברים.