רשות השידור ניסתה לגבות אגרה מדוכני מפעל הפיס

המסכים בדוכני מפעל הפיס משמשים לצרכים שיווקיים ולא לצפייה בטלוויזיה - אך את רשות השידור זה לא ממש עניין ■ עוה"ד המייצג את מפעל הפיס: "רשות השידור מנסה באמצעות 'שיטת מצליח' לגבות תשלומי אגרה מופרכים"

רשות השידור ניסתה לגבות אגרה מדוכני מפעל הפיס, אך בעקבות התערבות של בית- המשפט, חזרה בה מכוונה זו. לאחר ההתערבות הצהירה הרשות שלא תדרוש יותר אגרה מדוכני מפעל הפיס בגין המסכים המותקנים בהם לצרכים שיווקיים.

את מפעל הפיס ייצג עו"ד אייל בליזובסקי וגיא רשף ממשרד לוי, מי-דן ושות'. בליזובסקי אמר ל"גלובס", כי "זו לא הפעם הראשונה שבה אנו רואים את רשות השידור מנסה באמצעות 'שיטת מצליח' לגבות תשלומי אגרה מופרכים". לדבריו, "כך גם היה בתביעה של רשות השידור נגד חברות ביטוח, שאותן ייצגתי, וגם שם חזרה בה רשות השידור מהתביעות - תוך התחייבות שלא לנסות לדרוש יותר תשלום אגרה בגין מסכים המשדרים במעגל סגור מסרים שיווקיים".

במהלך 2012 ו-2013 פתחה רשות השידור לפחות שני תיקי הוצאה לפועל נגד שני זכיינים של מפעל הפיס המחזיקים בדלפקים למשחקי הלוטו והחיש גד - אולם לא פנתה למפעל הפיס עצמו. באחד המקרים, מדובר בדלפק של מפעל הפיס ברחוב דרך בגין בתל אביב. כמו בדלפקים דומים אחרים, הציבה בו בעלת הנכס מסך תצוגה שהותקן על-ידי מפעל הפיס. מדובר במסך המהווה רכיב בתוך מערכת מחשב המעבירה במעגל סגור שידורים חיים של הגרלות מפעל הפיס, תוצאות שוטפות של הגרלות, הקרנת פרסומות ותוכן שיווקי של מפעל הפיס ומבזקי חדשות של אתר ynet.

מפעילי הדוכן השונים קיבלו במהלך השנים האחרונות שורה של דרישות תשלום אגרת טלוויזיה מרשות השידור. מפעל הפיס שלח באמצעות עורכי- דינו מכתבי תשובה לרשות, בבם הבהיר, כי במסכים לא נקלטים כל שידורי טלוויזיה - לא מורכב עליהם ממיר או אנטנת קליטה. למרות זאת, רשות השידור התעלמה ואף מינתה משרד עורכי-דין לגביית הכסף.

לאחר שהתיק הגיע לבית- המשפט, הרשם הבכיר אמיר צ'חנוביץ' המליץ לרשות השידור למשוך את תביעתה וכך היה.

מהרשות נמסר: "לאחר שנבדקו פרטי המקרה עם מפעילת דוכן הפיס, הרשות החליטה לבטל את הדרישה לתשלום החוב".