ישראל כץ: חסכנו מיליארד שקל במכרזי רכישת האוטובוסים

לדברי שר התחבורה, הכסף שנחסך, שהיה הולך לכיסיהם של ספקי האוטובוסים, ילך כעת לשיפור התחבורה הציבורית ■ כתב בפייסבוק: "הסתיים המונופול לאספקת אוטובוסים ע״י שני מפעלים בישראל, ללא הליך תחרותי ובמחירים מופקעים במימון המדינה"

התנהלותם של משרד התחבורה והעומד בראשו, שר התחבורה ישראל כץ יעמדו במרכז תחקיר אולפן שישי של ערוץ 2 שישודר הערב בנושא פתיחת ענף האוטובוסים לייבוא. פרסום התחקיר הערב הוא ככל הנראה המניע מאחורי סטטוס בנושא שהעלה כץ בשעות הצהריים בעמוד הפייסבוק שלו ובו הוא טוען כי הביא לחיסכון של מיליארד שקל בעלויות רכש האוטובוסים. בסטטוס מאשים כץ את בעלי שתי חברות הרכבת האוטובוסים הישראליות "הארגז" ו"מרכבים" כי התכוונו לשלשל סכומים אלה לכיסיהם.

בתגובה מסרה "הארגז" ל"גלובס" כי "הנתונים והמספרים שמפיץ שר התחבורה הם חסרי שחר ואין קשר בין למציאות. הצעות המחיר שהוגשו במכרז האחרון של אגד אינן נופלות מהמחירים במכרזים דומים בעבר". ב"ארגז" הוסיפו כי "דבריו של שר התחבורה הם חלק ממסע המביא לפגיעה בתעשייה המקומית ולייצוא מקומות עבודה לחו"ל ממניעים שאינן ברורים כלל וכלל".

כאמור, מוקדם יותר העלה השר כץ סטטוס לעמוד הפייסבוק שלו בו הוא טוען כי המדינה תשיג חיסכון של מיליארד שקל בעלויות רכישת אוטובוסים כתוצאה מקיום מכרזי רכש. לדבריו, הכסף שנחסך, שהיה הולך לכיסיהם של ספקי האוטובוסים, ילך כעת לשיפור התחבורה הציבורית.

בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו כתב היום (ו') כץ כי "בשקט מתחת לרדאר מהפכה נוספת. הסתיים המונופול לאספקת אוטובוסים לתחבורה הציבורית, ע״י שני מפעלים בישראל, ללא הליך תחרותי ובמחירים מופקעים במימון המדינה.

"במכרז הראשון לאספקת 100 אוטובוסים, שפורסם לאחר שינוי המדיניות, זכו אותם שני המפעלים במחיר נמוך ב-240 אלף שקל לכל אוטובוס ממה שקיבלו עד עכשיו ועדיין נשאר להם רווח. ב-3 השנים הקרובות צפויה הזמנה של 3,000 אוטובוסים חדשים. כפול ההפרש זה יוצא 720 מיליון שקל, אותם תכננו הבעלים הפרטיים להעביר לכיסם כרווח אקסטרה על חשבון המדינה. עם התרחבות התחרות, יגדל ההפרש ללמעלה ממיליארד שקלים שיוקצו כולם לשיפור התחבורה הציבורית", דברי כץ.