בקצה השמיים - מקום לדאגה

השווקים קרובים לקצה העליון ולתיקון ■ עדיף לדעתנו לקחת את המהלך עם המניות המתאימות ולא עם המדדים עצמם

תל אביב 25 לא הצליח לפרוץ את רמת ה-1,343 וגבולות התנודתיות שלו מתחדדים. 1,343 מלמעלה, 1,285 מלמטה. כישלון הפריצה של 1,343 כלפי מעלה הוא סימן דובי. המבחן הקרוב הבא הוא 1,320. מהלך מתחת לשער הזה ירחיק את סיכויי העליה. אם נתחבר לתסריט של וול סטריט לפיו אחרי עליות סוף - תחילת השנה יכול להגיע תיקון, אזי גם אם תל אביב 25 לא ימהר להשתתף בחגיגות, יש סיכוי טוב שישתתף בניקיונות. בכל מקרה המדד חלש ממדד ה-S&P500 כך שנראה שברמת שוק, עדיף להשקיע את הכסף בארה"ב או בשווקים חזקים יותר.

לקראת השנה החדשה היינו מציעים לשקול גם את סין ויפן. ה-FXI , ה-ETF של המניות הסיניות הנסחרות בהונג קונג, מקבלת תמיכה ב-37 דולר ונראה שמתגבש כאן מהלך עליה משמעותי. מי שרוצה מניות סיניות שנסחרות בסין, יכול לבדוק את ASHR, ETF שהונפקה לאחרונה ומאפשרת חשיפה ייחודית למניות האלו. לגרף אין מספיק היסטוריה בשביל שנוכל לנתח אותו אבל סביר שאם FXI תעלה אז גם ASHR תעלה ואז השאלה היא מי תעלה יותר. מחשבה ספקולטיבית היא להניח ש-ASHR תעלה יותר כי מדובר במניות פחות סולידיות שלא ניתן היה להשקיע בהן עד לא מזמן.

EWJ היא ה-ETF המוכרת יותר להשקעה ביפן. ניתן להבחין במשולש עולה עם התנגדות ב-12.11 דולר. סביר וההתנגדות הזו תיפרץ כלפי מעלה בקרוב ואז ניתן יהיה לצפות למהלך עליה משמעותי. תמיכה ב-11.45 דולר. מהלך מתחת לרמה הזו יחשב סימן דובי.

מניות, לא מדדים

ומה בוול סטריט? מדדי המניות ממשיכים לעלות על הרגלי סוף השנה כאשר ה-S&P500 נהנה מתמיכת קו מגמה עולה והנאסד"ק נהנה מ"מגנט" ה - 4,250. כעקרון השווקים קרובים לקצה העליון ולתיקון. אווירת סוף השנה והעובדה שיש מניות מסקטורים חבוטים (עיין ערך AA) שיכולות לתת לשוק דחיפה, פלוס מניות של חברות קטנות ובינוניות שעולות בדרך כלל בתקופה זו יכולים לתת לשווקים את הדחיפה האחרונה, מעבר לגבול העליון הסטטיסטי של האינדיקטורים. עדיף לדעתנו לקחת את המהלך עם המניות המתאימות ולא עם המדדים עצמם וכן להתחיל לצאת מהמניות שעלו בצורה תלולה וממושכת ולחשוב על מנגנוני הגנה.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.ilאין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.