בת זוגו לשעבר של איל וולדמן: "צותת וצילם אותי ואת בתי"

בתגובה לתביעתו של איל וולדמן נגדה, שלומית פן תובעת 4 מיליון שקל וטוענת: "וולדמן התקין בדירה 5 מצלמות, והרגעים האינטימיים ביותר שלנו הוקלטו"

"איל וולדמן נהג לצותת לי ולבתי בת ה-16 בסתר, לצלם אותנו ולהקליט את כל מעשינו בדירת המגורים, וזאת באמצעות 5 מצלמות שהתקין בדירה המשותפת שלנו, והכול ללא ידיעתנו ומבלי שתהיה לנו אפשרות לדעת שרגעינו האינטימיים ביותר מצולמים 24 שעות ביממה" - כך טוענת שלומית פן, שהייתה בת זוגו של ולדמן, מנכ"ל חברת מלאנוקס, בכתב הגנה ותביעה שכנגד בסך 4 מיליון שקל שהגישה באחרונה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בתגובה לתביעתו של וולדמן נגדה.

לדברי פן בתביעתה, באמצעות עורכי הדין גיא נוף ורונן בר-און ממשרד קסוטו-נוף, וולדמן חילל את צנעת הפרט שלה ושל בתה והשקיע ממון רב בהתקנת מערכת מעקב משוכללת אחריהן, שאיפשרה לו לצפות ולהאזין לנעשה בדירה גם כששהה מחוץ לה באמצעות רשת האינטרנט.

לטענת פן, חומרת הדברים מקבלת משנה תוקף, שכן וולדמן התקין מצלמה נסתרת גם בחדר השינה של בתה הקטינה.

עוד טוענת פן, בין היתר, כי לאחר שהם ניהלו ביניהם הליכים בבית משפט לענייני משפחה מאחורי דלתיים סגורות במשך 4 שנים, החליט וולדמן לרוקן את ההוראות על איסור פרסום מתוכן על-ידי הגשת תביעת-סרק לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד פן, תוך שהוא מתבל אותה בשקרים וכזבים ומעלה טענות כזב, כגון שפן לקחה מביתו רכוש בסך 800 אלף שקל.

לפי התביעה, "וולדמן פצח במסע יח"צנות מכפיש, בו תיאורי כזב שנפרשו על פני כמעט כל כלי תקשורת קיים. מסע היחצנות המתוזמן היטב של וולדמן פורש תמונה מעוותת ומסולפת של חייהם המשותפים בתקשורת והשיג את מטרתו העקרית: השפל שלומית פן בציבור ופרסום שלל תיאורים כוזבים, שהמרחק בינם לבין המציאות בלתי נתפס".

לטענת פן, בנוסף על העובדה שוולדמן הוציא את דיבתה ברבים תוך שימוש בשקרים ובכזבים, היא גם סופגת נזק תדמיתי בתחום ההיי-טק שבו היא עסקה שנים רבות, ואף הגיעה לדרגות הבכירות בחברות המובילות במשק ובהן אמדוקס.

"הנזק הנו בלתי נתפס ממש ומתעורר חשש שמא הוא בלתי הפיך", טוענת פן. "המסע היחצני בו פתח וולדמן פשט בתחום ההיי-טק כאש בשדה קוצים, והתוצאות ההרסניות לא איחרו לבוא", היא טוענת.

לדבריה, "בסמוך לפרסומים הכוזבים היא החלה לחוש שהזדמנויות עסקיות, קשרים עסקיים ומכרים הלכו והתפוגגו להם, והכול בלי הסבר מניח את הדעת".

פן תובעת מוולדמן פיצויים בגין הפגיעה בפרטיותה ובפרטיות בתה, בגין ביצוע האזנות סתר שלא כדין, הגשת תלונות-שווא נגדה והוצאת דיבתה.

וולדמן תובע את פן

לפני כחודשיים הגיש איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל חברת מלאנוקס, תביעה בסך 2.6 מיליון שקל נגד פן לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, שבמסגרתה הוא מעלה כלפיה טענות קשות ביותר.

בתביעה, שהגיש באמצעות משרד עורכי הדין יעקב וינרוט ושות', טען וולדמן כי פן גרמה לו לאורך השנים האחרונות נזקים קשים, תוך "התנהלות שערורייתית, שלוחת רסן, זדונית ופוגענית, במסגרתה פן עשתה כל לאל ידה על מנת לגרום לוולדמן נזקים".

לדברי ולדמן, פן הוציאה ממנו כספים רבים תוך הצגת מצגי-שווא, לאחר מכן העלילה על ולדמן עלילת-שווא כאילו תקף אותה פיזית, ואף הגישה נגדו תלונת-שווא במשטרה - שנסגרה, לדבריו, בנימוק של היעדר אשמה.

ולדמן מציין כי "פן נטלה (וליתר דיוק - גנבה) רכוש רב של וולדמן, ובכללו שורה ארוכה של מיטלטלין בשווי של כ-800 אלף שקל".

לפי התביעה, "לאחר מכן המשיכה פן לייצר, בכוונת מכוון, נזקים לוולדמן, על-ידי כך שהמשיכה לבצע עוולות ברורות נגדו, מתוך מטרה ברורה לפגוע בניהול עסקיו".

לדברי וולדמן, "סופם (המכוער)" של הדברים בכך שפן הגישה נגדו קובלנה פלילית חסרת כל בסיס, שהיועץ המשפטי לממשלה החליט לסגור אותה.

וולדמן מציין כי לא בלב קל הוא מגיש את התביעה נגד בת זוגו לשעבר, אך לדבריו, "נוכח מסכת הולכת ונמשכת של נזקים, שמקורם בנתבעת, אין מנוס מכך".

בתביעתו מתאר וולדמן את התנהגותה הנטענת של פן כלפיו מיום שנכנסה לגור עמו בביתו בסוף 2008. לדבריו, הוא הזמין את פן לגור עמו בבית שרכש ממיטב כספו (ברחוב בן-יוסף בתל-אביב), ופן נענתה להצעה למרות שהיא לא חפצה באמת ובתמים בבניית קשר עמו, ועד מהרה התברר לשניים כי אין להם יכולת להמשיך בקשר.

לטענת וולדמן, בסמוך לאחר המעבר למגורים המשותפים בחרה פן ללחוץ עליו להעניק לה כספים ורכוש שאינם מגיעים לה, ולאחר שוולדמן הבהיר לה כי לא ייענה לדרישותיה, היא החלה להפעיל עליו לחץ קשה והחליטה להעליל עליו עלילת-שווא ולהגיש נגדו תלונה שקרית למשטרה.

"ניסיון סחטנות מכוער"

עו"ד ישראל וולנרמן, המייצג את איל וולדמן, מסר בתגובה: "מזה 4.5 שנים נתון איל וולדמן למסע סחיטה של שלומית פן המנסה לקבל כספים שאינם מגיעים לה. כל תלונותיה של שלומית פן שפורטו בתביעתה הן תלונות שכבר הוכחו כשקריות בעליל, ועל כן החליטה המשטרה לסגור את כל התלונות שהגישה שלומית פן בעניין עוד בשנת 2009, וזאת בעילה של היעדר כל אשמה מצידו של איל.

"ניסיון נוסף של שלומית פן ללחוץ על איל באמצעות הגשת קובלנה מופרכת בה שבו והועלו תלונות אלה, הסתיים עד מהרה, כאשר היועץ המשפטי לממשלה קבע כי מדובר בקובלנה שאינה ראויה כלל לדיון.

"מצער להיווכח כי שלומית פן, לאחר שהחליפה פעמיים את עורכי דינה (עורכי הדין שמואל מורן, טל בננסון ויהודית מייזליס, שייצגו את שלומית פן בעבר והוחלפו על-ידה), מנסה כעת באמצעות באי-כוחה השלישיים במספר, למחזר במסגרת התביעה טענות מופרכות ושקריות שכבר נקבע כי אין בהם כל ממש, הן על-ידי המשטרה והן על-ידי היועץ המשפטי לממשלה. איל לא מתכוון להיכנע לניסיון הסחטנות המכוער שנמשך כבר 4.5 שנים, והוא סמוך ובטוח שהדברים יתבררו לאשורם בבית המשפט".