"צוקרברג הרוסי" רכש דירה בהרצליה ב-13 מ' ש'

איש העסקים יצחק מירילשווילי, שמכר את הרשת החברתית שלו באפריל האחרון בלמעלה ממיליארד דולר ומקים כיום את ערוץ המורשת בטלוויזיה הישראלית, רכש את הפנטהאוז בבית "ריץ קרלטון" שבהרצליה, בקומה האחרונה

העלאת שיעור מס הרכישה והחלת מס שבח על עסקאות המגורים של תושבי חוץ ורוכשי דירות יוקרה בישראל אינם עוצרים את אנשי האלפיון: ל"גלובס" נודע כי לאחרונה רכש איש העסקים הישראלי-גיאורגי יצחק מירילשווילי, בנו של האוליגרך מיכאיל מירילשווילי, דירת פנטהאוז בפרויקט ריץ קרלטון בהרצליה פיתוח ב-13 מיליון שקל.

מדובר בפנטהאוז בקומה ה-12 והאחרונה של הפרויקט, שהוקם על גג קניון ארנה בסמוך למרינה בהרצליה, על ידי החברות תדהר וקבוצת עדי'ס השקעות. הפטהאוז משקיף למרינה וכולל 103 מ"ר ומרפסת בשטח 55 מ"ר.

בחישוב מחצית משטח המרפסת משקף הסכום ששילם מירישווילי 100 אלף שקל למ"ר. על פי החוק, מאחר שמדובר בדירת נופש, יוכל מירילשווילי להתגורר בפנטהאוז רק 180 יום בשנה, וביתרת הימים הנכס יישאר ריק, או שיושכר.

מירילשווילי, המכונה "מארק צוקרברג הרוסי", מכר בחודש אפריל האחרון את חלקו (40%) ברשת החברתית הגדולה ברוסיה, "וי-קונטקטה", ב-1.12 מיליארד דולר, לפי שווי חברה של 2.8 מיליארד דולר. וי-קונטקטה היא הרשת החברתית הפופולרית ביותר ברוסיה, רשומים בה למעלה מ-200 מיליון משתמשים, ומבקרים בה בממוצע 47 מיליון משתמשים ביום.

לפי חברת דירוג האתרים אלקסה, וי-קונטקטה הוא האתר השני בפופולריות שלו ברוסיה, ומספר 25 בעולם. האקזיט של מירילשווילי בגיל 28 הפך אותו לאחד הצעירים העשירים בישראל וברוסיה. בארץ הוא מנהל את קרן הון הסיכון המשפחתית "כתאים" והוא גם משקיע בקבוצה שזכתה בחודש ספטמבר 2012 במכרז להקמת ערוץ מורשת ישראל ברשות השידור.

אביו, האוליגרך מיכאיל מירילשווילי, הוא דמות צבעונית לא פחות והם מכהן בין היתר כנשיא זק"א העולמי. במסגרת תפקידו העמיד בעבר לממשלת ישראל מטוס פרטי, על מנת לסייע ליהודים שנפגעו בפיגוע בבורגס. מירילשווילי האב שותף של עופר נמרודי בחברת הכשרה אנרגיה, לאחר שבחודש אוגוסט 2012 רכש 5.2% ממנותיה בתמורה ל-40 מיליון שקל. כזכור, ההשקעה היתה כרוכה בהפסדים גדולים, לאחר שקידוחי "שרה" ו"מירה" לא צלחו. נוסף לכך מחזיק מירילשווילי האב גם ב-45% מחברת היהלומים "חושן ארגמן" היושבת במתחם הבורסה ברמת גן, ויחד עם בנו יצחק מחזיק בחברת פלאריום גלובל המפתחת משחקי רשת ושוכנת הרצליה.

באוגוסט 2000 נחטף אביו של מיכאיל מירילשווילי, שכיהן אז כנשיא הקונגרס של יהדות גיאורגיה. כעבור יומיים שוחרר האב, וכחודש וחצי לאחר החטיפה נמצאו גופותיהם של שניים מהחוטפים. בעקבות האירוע נעצר מירילשווילי והורשע בקשירת קשר לביצוע עברה ונידון לשמונה שנות מאסר שאותן ריצה ברוסיה.

בזמן שישב בכלא התקרב ליהדות, ולאחר שחרורו עלה לישראל עם משפחתו בשנת 2008. הבן יצחק עלה לישראל 13 שנים לפני כן, והוא מתגורר כבר היום בהרצליה פיתוח עם אשתו ושני ילדיו.

מחברת תדהר, יזמית הפרויקט, נמסר כי החברה אינה מפרסמת פרטים על לקוחותיה.

בסביבתו של מירילשוילי מסרו בתגובה, כי "מיכאל מירילשוילי ישב בכלא הרוסי 8 שנים, וזאת לאחר שהואשם בביצוע קשר לעבירה. הוא טען כי נעשה לו עוול ולכן סירב להגיש בקשה לקיצור מאסרו, למרות שהליך קיצור מאסר הוצע לו. בשנת 2009 קבע בית הדין האירופי לזכויות האדם בשטרסבורג, לאחר דיון של 4 שנים ושמיעת ראיות, כי מר מירילשוילי לא זכה למשפט הוגן ומשכך הופרו באופן חמור זכויותיו לפי האמנה האירופית לזכויות האדם. בית המשפט הגיע למסקנה חד משמעית כי היו פגיעות מהותיות כלפי הנאשם וכי הרשעתו מבוססת על ראיות בלתי קבילות".