מדוע שילם קשיש לנטוויז'ן 3,000 שקל על חבילת 79 שקל?

הדיל לכל היעדים לא כלל שיחות לפיליפינים ■ עקב פניית "גלובס" הלקוח יזוכה

רק לאחרונה פרסמנו במדור זה כתבה שחשפה שורה של שיטות מרגיזות שנוקטות חברות כדי לחלץ כספים מקשישים ב"דרך לא דרך". והנה הגיע ל"גלובס" סיפור נוסף ומרגיז ששלח בייאושו קשיש המתקרב לגיל 90, שמצא את עצמו במאבקים מול חברת נטוויז'ן, שהלבישה לו מסלול שיחות בלתי רלוונטי בעליל - ובקלות חייבה אותו בחשבונות של אלפי שקלים בחודש.

"ב-20.08.13, ביוזמתה התקיפה והנמרצת של נציגת מחלקת מכירות 013 נטוויז'ן - עברתי לשירות בחבילה הכוללת אינטרנט, קו טלפון ושיחות לארץ ולחו"ל ב-79 שקל לחודש", מספר הקשיש במכתב ששלח ל"גלובס".

"הקו הותקן באמצע אוגוסט ויועד למטפלת הפיליפינית שלנו לשיחות עם משפחתה בפיליפינים. לנציגה של נטוויז'ן זה היה ידוע היטב, היות והסכמתי לקבל את הקו החדש בתנאי שיתקינו אותו בחדר של המטפלת".

הקשיש מדגיש כי לא הייתה שום סיבה להניח ששיחות לפיליפינים אינן כלולות בחבילה: "הדבר הזה גם לא מופיע בהצעת המחיר הכתובה, בה מצוין כי מדובר ב'קו טלפון נייח לכל היעדים', והנציגה לא ציינה זאת לאורך כל הדרך".

חודשיים לאחר שהתחברו לשירות עדיין לא התקבל חשבון טלפון, כך שהמטפלת ביצעה כהרגלה שיחות למשפחתה שמעבר לים. כשקיבלו את החיוב בחודש אוקטובר, נדהמו זוג הקשישים לגלות חיוב "דמיוני", כפי שמגדיר מ': "בלי בושה, חייבו את חשבוני עבור שיחות שבוצעו במשך שבועיים במהלך אוגוסט בסכום של 1,030 שקל. הפסקנו מיד את השימוש בקו, מה שלא מנע חיובים של יותר מ-3,000 שקל עד כה עבור השיחות שבוצעו עד אז".

תשובות סותרות

"פניתי לשווא לשירות הלקוחות אין-ספור פעמים. בהתחלה נאמר לי שיבדקו את הקלטות שיחת המכירה, אבל שזה ייקח הרבה זמן. כאשר לא נמצאו אותן שיחות, התחילה סחבת שבמהלכה לכל נציג היו הסברים אחרים וסותרים. חלקם אמרו שהחבילה לא כוללת שיחות לפיליפינים, ואחרים ניסו לשכנע שהחבילה לא כוללת שיחות לניידים. בסופו של דבר הבנתי שבנימוקי יושר וצדק לא אשיג כלום, ונאלצתי לחסום את כרטיס האשראי לחיובים נוספים על-ידי נטוויז'ן.

"רימו אותי. פיתו אותי לעבור לנטוויז'ן עבור תעריף זול, ומצאתי את עצמי סובל מעוגמת-נפש, מיחס ציני ומניצול של כספי".

בעקבות פניית "גלובס" הלקוח יזוכה.

תגובת נטוויז'ן: "יצרנו קשר עם הלקוח, הוא טופל וקיבל מענה שירותי מלא".