נעילה חיובית בבורסה; פוקס זינקה 6.2%, כן פייט קרסה 18%

ירידות בבורסות אירופה ויציבות במסחר בוול סטריט ■ כן פייט דיווחה היום על כישלון בניסוי ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.33 מיליארד שקל

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ב') בעליות שערים, לאחר הירידות שנרשמו אתמול. מניות אלביט מערכות וקבוצת דלק טיפסו ביותר מ-2.5% ומשכו את מדד המעו"ף לעלייה של 0.3%. בוול סטריט סוחרים ומשקיעים רבים יצאו לחופשת חג המולד ונרשמת יציבות במסחר מלווה במחזורים נמוכים. מחזור המסחר באחד העם הסתכם בכ-1.33 מיליארד שקל.

בהראל פיננסים מציינים הבוקר כי "עליית התשואות לא מטרידה כרגע את השוק ואנו מעריכים כי אם היא תימשך בעצלתיים, היא לא תמנע המשך מגמה חיובית. אנו ממשיכים להמליץ בחלק החו"לי של תיק המניות לשמור על חשיפה של יותר מ-50% לארה"ב ועל חשיפה גדולה יחסית ליפן (בהשוואה לבנצ'מארק, מדד MSCI העולמי שבו המשקל של יפן הוא 7%). מניות בשווקים מתעוררים נראים בנקודת הזמן הנוכחית פחות אטרקטיביים לאור התנודתיות הגדולה במניות ובמטבעות שם - באפיק זה אנו מעדיפים להיחשף באמצעות אג"ח. בשוק המקומי, אנו ממשיכים להעריך כי כל עוד תימשך המגמה החיובית במניות בעולם היא תורגש גם כאן".

הפעילים ימשיכו גם היום לעקוב מקרוב אחר התנהלות שוק המט"ח המקומי, ובעיקר התחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים. חודשיים אחרי מינויה הרשמי וכמעט חצי שנה לאחר שהחלה לכהן בפועל כנגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג חוטפת ביקורת מהכלכלנים הבכירים ביותר במשק. ביום חמישי האחרון נועדה פלוג עם החזאים המובילים של שוק ההון הישראלי (הכלכלנים הראשיים של מערכת הבנקאות והגופים המוסדיים), במפגש תקופתי שהחל בזמן כהונתו של הנגיד הקודם סטנלי פישר. "היא מאכזבת. לא ברור איך היא נתנה לדולר להגיע לאן שהגיע", אומר כלכלן בכיר. "קורים דברים דרמטיים בשוק ההון, ולא ברור מדוע היא עדיין לא מינתה משנה לנגיד שמבין בנושא", מסר כלכלן בכיר אחר.

המסחר בבורסה בת"א נחתם כאמור אתמול (א') בירידות שערים, כאשר מדד המעו"ף סגר בירידה של כ-1.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-708 מיליון שקל.

בבילון ופוקס עמדו במוקד

בסקירה שפרסם היום גלעד אלפר, אנליסט בכיר באקסלנס, הוא מציין את ההתפתחויות האחרונות בקרטל האשלג. לטווח הקצר, מציינים באקלסנס כי "למרות שהודעה אפשרית על חזרת הקרטל תיתפס בשוק כחיובית, אנו מתמקדים בעודף ההיצע העכשווי בשוק האשלג ובסיכוני שישינסקי. אנחנו ממשיכים בהמלצת "תשואת שוק" על כיל ומחיר יעד של 30 שקל".

לאחר שספגה בשלהי 2013 רצף של הודעות שליליות, שבהן הפסקת החוזה מול גוגל ועצירת המיזוג עם איירון-סורס, בבילון מנסה להמציא עצמה מחדש. ל"גלובס" נודע כי החברה מפתחת מנוע חיפוש שעתיד לעלות לאוויר כבר ברבעון הראשון של 2014. (לסיפור המלא)

אייפקס ישראל מתעניינת ברכישת מניות או בשליטה בקבוצת פוקס - כך נודע ל"גלובס". מדובר במגעים ראשונים בין הצדדים במסגרתם נפגשה מנכ"לית אייפקס, זהבית כהן, עם מנכ"ל ומבעלי השליטה בפוקס, הראל ויזל. בנוסף קיימה כהן ביקור במשרדי הקבוצה באיירפורט סיטי. עוד נודע כי בשבוע שעבר חתמה אייפקס על הסכם סודיות עם הקבוצה, והיא צפויה כעת לקבל לידיה מסמכים ולהיכנס לבדיקת החברה.

חברת הביומד כן פייט דיווחה הבוקר כי ניסוי שלב 3 בתרופה ה-CF101 לטיפול בסינדרום העין היבשה לא השיג את המטרה הראשית והמשנית של הניסוי. אתמול, אגב, רשמה המניה ירידה חדה עוד לפני הפרסום.

שוק האג"ח הקונצרניות לוהט, והאחים עידו וצחי חג'ג' מנצלים את הביקושים הגבוהים הנרשמים בגיוסי החוב בתקופה האחרונה, כדי להנפיק אג"ח בחברת רג'נסי שבשליטתם. אתמול קיימה רג'נסי את השלב הציבורי בהנפקה, אחרי שנהנתה מביקושים נאים בשלב המוסדי והבטיחה גיוס של 80 מיליון שקל, מתוך 100 מיליון שקל שהיא מעוניינת לגייס.