ראש עיריית חיפה מאיים להחרים את שופרסל בשל "הפקעת מחירים"

יונה יהב קובל בפני מנכ"ל שופרסל על כך שמסקר של המועצה לצרכנות עלה כי ארבעה מתוך 10 הסניפים היקרים ביותר בארץ ממוקמים בחיפה: "מדובר בהפקעת מחירים שערורייתית" ■ שופרסל בתגובה: "נפעל בנדון ככל שיידרש"

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, מאיים לקרוא לחרם צרכנים על רשת שופרסל בשל המחירים הגבוהים בעיר. במכתב ששיגר אתמול (א') למנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, מוחה יהב חריפות על רמת המחירים בחיפה, על רקע ממצאי סקר של המועצה הארצית לצרכנות.

"נדהמתי לגלות כי מבין כל סניפי רשתות המרכולים, ארבעת הסניפים היקרים ביותר בארץ הם כולם בעיר חיפה, וכי כולם שייכים לרשת שופרסל, אשר הנך עומד בראשה", כותב יהב ומוסיף כי מדובר "בהפקעת מחירים שערורייתית".

יהב מציין, כי למרות שמדובר בעניינו של הציבור, הוא כראש העיר חיפה מבקש לדעת מדוע הנהלת הרשת מאפשרת פערי מחירים "מקוממים" של עשרות אחוזים בין סניפי הרשת בכלל ולתושבי חיפה בפרט.

יהב מתייחס לממצאי דוח המועצה לצרכנות, שבחן סקרי מחירים שבוצעו בין החודשים אפריל עד נובמבר השנה. במסגרת זו מנהלת המועצה לצרכנות מעקב אחר מחיריהם של כ-40 מוצרים בסיסיים ב-320 סניפי סופרמרקט בישראל.

לפי אותו דוח, ארבעה מתוך עשרת הסופרמרקטים היקרים ביותר הם סניפים של הרשת השכונתית "שופרסל שלי" בעיר חיפה - בשכונות דניה, קלר, חורב וזיו. אגב, הסניף היקר ביותר בישראל הוא של "סופר באבא" ברחוב ישעיהו בתל-אביב, כשחמישה מתוך עשרת הסניפים היקרים הם בתל-אביב, ורק סניף אחד בירושלים.

"שופרסל נוקטת גישת אפליה"

"סניף כגון 'שופרסל שלי' בשכונת זיו - הממוקם בלב שכונה שבה מתגורר מעמד הביניים הישראלי - אינו רשאי לגזול את כספם של תושבי העיר העמלים לקיומם רק בשל מיקומם הגיאוגרפי. הדבר נכון כמובן גם לתושבי שכונת קלר, חורב או דניה בחיפה", כותב יהב ומוסיף: "יש בדעתי להציף את סוגיית האפליה שנוקטת רשת שופרסל נגד תושבי עירי, לא כל שכן לקרוא להם למחות נגד חוסר הוגנות צרכנית ולנהל הרגלי קנייה זהירים ונבונים יותר".

רשת שופרסל מסרה בתגובה: "שופרסל קיבלה את מכתבו של כבוד ראש עיריית חיפה ותפעל בנדון ככל שיידרש".