הוט תפצה לקוח בגין "התעלמות ויחס פוגעני, מזלזל ומשפיל"

ביהמ"ש: הלקוח זכה להתנהלות מזלזלת מצד הוט, לאחר שניסה להשיג שירות בטלפון ללא הצלחה; הלך מיוזמתו למשרדי הוט ונשלח הביתה בלי שקיבל יחס ■ "יש לפצותו בסכום גבוה ביותר, אך הלקוח הגביל תביעתו ל-3,000 שקל בלבד"

בית המשפט לתביעות קטנות בעכו חייב באחרונה את חברת הכבלים הוט בתשלום פיצויים ללקוח בגין התנהלות מזלזלת ופוגעת, התעלמות ויחס פוגעני, מזלזל ומשפיל. השופט שלח בתחילה את הצדדים להליך גישור, ומשלא הצליחו לגבש הסכם, התיק חזר לבית המשפט.

מדובר בתביעה שהוגשה על-ידי לקוח הוט ב-8 ביולי 2013, יום אחרי שהתחבר לשירותי החברה. הלקוח טען כי 5 דקות לאחר שחובר הממיר של הוט בביתו, המכשיר הפסיק לעבוד, והוא פנה לחברה בטלפון לקבלת שירות.

לפי טענתו, שהתקבלה במלואה על-ידי השופטת זהבה (קאודרס) בנר, הלקוח לא הצליח להשיג איש שירות של הוט במשך יום שלם למרות ניסיונות חוזרים. הלקוח צלצל למוקדי השירות של הוט, ושמע לאורך כל היום את התקליט "נציגי השירות עסוקים בשיחות קודמות" - גם כשניסה בשעה 2:00 בלילה.

משלא הצליח להשיג שירות בטלפון, הלקוח ביקר מיוזמתו במשרדי הוט ביקום, ושם לא הואילו להתייחס אליו ורק דרשו ממנו לחזור הביתה ולהגיש תלונה בכתב. בהוט טענו כי במרכז ביקום אין קבלת קהל, אלא מדובר במשרדים ראשיים.

לטענת הלקוח, שגם היא התקבלה במלואה על-ידי השופטת בנר, אין זה הוגן שהוט מחזרים בנחישות אחרי לקוח, ומרגע ההתחברות וקבלת הכסף מתעלמים ממנו לחלוטין.

הלקוח מציין כי הוא לא היה צריך להגיש תביעה אם בהוט היו מתייחסים אליו ובסך-הכול היו מתנצלים ומתקנים את התקלה. לטענתו, כיום הוא לא רוצה להמשיך בקשר עם הוט, והוא מסתפק בשידורי "עידן פלוס".

הוט, מצידה, טענה לחוסר תום-לב מצד הלקוח, ש"לא נתן לחברה הזדמנות" והגיש את התביעה יום אחרי שהתחבר אליה.

השופטת בנר הביעה אמון מלא בדברי התובע על "פעילותו המאומצת מול חברת הוט אשר לא הניבה פרי; הוא ניסה במשך 24 שעות להשיג את חברת הוט, כאשר גם בשעה 2:00 בלילה שמע מענה כי הנציגים עדיין עסוקים בהגשת שירות לאחרים".

השופטת קבעה כי "התובע עשה מאמץ חריג ונדיר ונסע בעצמו למשרדים הראשיים של החברה. לא רק שלא כיבדוהו במענה, אלא שלחו אותו חזרה לביתו על מנת שימסור את דבריו בכתב, ונמנעו לחלוטין לשמוע את דבריו במקום או להקדיש לו תשומת-לב כלשהי".

השופטת ציינה כי היא רואה בהתנהגות הוט "התנהלות מזלזלת ופוגעת בלקוח", וציינה כי "הוא צדק כשאמר כי לפני שקיבלו את כספו התקשרו אליו פעמים אין-ספור וידעו לדבר אליו בצורה היפה והמכובדת והמנומסת ביותר - ולאחר שהחלו לגבות ממנו תשלום שכחו ממנו, התעלמו מצרכיו והעניקו לו יחס פוגעני, מזלזל ומשפיל".

השופטת חייבה את הוט בפיצוי בהיקף 3,000 שקל ללקוח ועוד 1,000 שקל להוצאות. לדברי השופטת, "יש לפצות את הלקוח בסכום גבוה ביותר, אולם הוא הגביל את תביעתו לסכום של 3,000 שקל בלבד, ולכן נאלץ בית המשפט להגביל את הפיצוי לסכום נמוך זה".

מהוט לא נמסרה תגובה. (ת"ק 18301-07-13).