אושרו תקציבי חדשות 2 וחדשות 10 לשנת 2014

תקציב חדשות 2 יגדל לעומת 2013, ואילו בחדשות 10 התקציב יקוצץ ■ תקציב הרשות השנייה צפוי אף הוא לספוג קיצוץ קל

חברי הדירקטוריון בחברות החדשות בטלוויזיה המסחרית אישרו את תקציבי החברות לשנת 2014.

ל"גלובס" נודע כי תקציב חדשות 10, אשר הושהה בשבועות האחרונים בשל המשבר בין בעלי המניות בערוץ, אושר רק בחלקו. מדובר בחלק הקשיח, המחויב בחוק, שהיקפו 67 מיליון שקל.

בהמשך יאושר סכום נוסף של כ-40 מיליון שקל, ועל-פי ההערכה תקציב החברה, שבראשות גולן יוכפז, יהיה בסופו של דבר נמוך ב-5 מיליון שקל מתקציבה בשנה שעברה. היום (ב') הועבר התקציב לאישור מועצת הרשות השנייה.

תקציב חדשות 10 צפוי להיות גבוה מתקציב חדשות 2, שכן החברה עדיין מממנת את מעבר אולפניה לירושלים. תקציב חדשות 2, בראשות אבי וייס, אושר אף הוא על-ידי דירקטוריון החברה בראשותה של תמי רוה, והוא יעמוד על 90.5 מיליון שקל.

מדובר בתקציב הגדול בכ-2 מיליון שקל מתקציב השנה שעברה, זאת בשל התווספות רצועת השידור "החדשות הלילה" בהגשת ליאור פרידמן ודוריה למפל, המשודרת על פני השבוע כולו.

לשתי חברות החדשות יש רצועות שידור המופקות לטובת זכייניות הערוץ שבו הן משדרות. חדשות 10 מפיקה את "חמש" עם רפי רשף בעבור ערוץ 10, ואילו חדשות 2 מפיקה את רצועת "תוכנית חיסכון" בעבור זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת. הפקות רצועת הלילה של חדשות 10 - "צינור לילה" ו"לילה כלכלי" - שייכות אף הן לחברת החדשות של ערוץ 10.

היום יונח בפני מועצת הרשות השנייה גם תקציב הרשות לשנת 2014. ל"גלובס" נודע כי הרשות תספוג קיצוץ קל לעומת התקציב של השנה שעברה, שעמד על 38 מיליון שקל.