בלקסטון תשקיע 200 מיליון דולר בקרוקס; המנכ"ל פורש

ההשקעה תעניק לבלקסטון אחזקה בת 13% בקרוקס ■ המנכ"ל ג'ון מקרוול יפרוש גם ממועצת המנהלים

יצרנית הנעליים קרוקס הודיעה כי חברת הפרייבט אקוויטי בלקסטון גרופ מבצעת בה השקעה של 200 מיליון דולר, שתעניק לבלקסטון אחזקה בת 13% בקרוקס.

בתמורה ל-200 מיליון הדולר תקבל בלקסטון מניות מועדפות שניתן יהיה להמירן למניות רגילות תוך 3 שנים, בכפוף לעמידה בתנאים מסוימים. כמו כן תקבל בלקסטון שני מושבים במועצת המנהלים של קרוקס. המניות המועדפות יניבו תשואה של 6% במזומן, וניתן יהיה להמירן למניות רגילות במחיר של 14.50 דולר למניה.

בשעה מאוחרת אתמול (א') הודיעה קרוקס כי מנכ"ל החברה, ג'ון מקרוול, יפרוש באפריל לא רק מתפקיד המנכ"ל אלא גם מתפקידו כחבר במועצת המנהלים.

"אנו נגייס מנכ"ל חדש שיעבוד עם מועצת המנהלים במתכונתה החדשה על חידוד תוכניותינו האסטרטגיות לטווח הקצר והארוך, שיכללו התמקדות רבה יותר בצמיחת הרווח והתמקדות מועטה יותר בשורה העליונה", נאמר בהודעה שפרסם יו"ר קרוקס, תומס סמאץ'.

קרוקס (סימול CROX), הידועה בכפכפיה הצבעוניים, תשתמש בהון שתזרים לה בלקסטון לרכישה חזרה של מניותיה בשווי 350 מיליון דולר במסגרת תוכנית שתושק ברבעון הראשון.

קרוקס, שהוקמה ב-2002, מייצרת נעליים משרף תא סגור ייחודי שהחברה מכנה קרוסלייט. הנעליים מעוצבות ביותר מ-300 סגנונות ומיועדות לשימוש בכל עונות השנה. מוצרי קרוקס משווקים ב-125 מדינות, על-פי אתר החברה.

ברבעון השלישי דיווחה קרוקס על נפילה של 2% במכירות עקב ביצועים חלשים באמריקה וביפן. החברה צופה ירידה בהוצאות של משקי-הבית בתחומי ההנעלה, הביגוד ומוצרי הצריכה בארה"ב.

קרוקס מעריכה כעת כי הכנסות הרבעון הרביעי יהיו בטווח התחתון של התחזית בסך 220-225 מיליון דולר שפרסמה בעבר, וכי ההפסד למניה יתקרב ל-23 סנט. הצפי הממוצע של אנליסטים הוא להפסד של 20 סנט למניה על הכנסות של 222.3 מיליון דולר למניה.