שליחי חב"ד בחו"ל יוכרו כמשרתים בשירות לאומי

על פי הצעתו של ח"כ אלעזר שטרן, תכיר המדינה בפועלם של תלמידי ישיבות מחוץ לגבולות ישראל, ובהם שליחי תנועת חב"ד הפזורים ברחבי העולם

הוועדה לשוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) קיבלה הבוקר את הצעתו של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) על פיה תלמידי ישיבות ושליחי חב"ד בחו"ל יוכרו כמשרתים בשירות לאומי. על פי הצעתו של שטרן, תכיר המדינה בפועלם של תלמידי ישיבות מחוץ לגבולות ישראל, ובהם שליחי תנועת חב"ד הפזורים ברחבי העולם, על פי קריטריונים קבועים מראש, כשירות לאומי-אזרחי.

במהלך הדיון הסביר שטרן כי יש מקום להכיר בפעילות חב"ד בחו"ל כשירות שנעשה למען המדינה. "ישנו ארגון שפועל ברחבי העולם, באופן התנדבותי גרידא, ולא מקבל הכרה ממדינת ישראל", אמר שטרן.

"תנועת חב"ד שולחת 'שלוחים' לכל קצוות העולם, בין 250 ל-300 בכל רגע נתון. יש מרכיבים רבים ושונים בפעילות של שלוחי חב"ד שמקבילים באופן מובהק לאופי של השירות הלאומי-אזרחי. הם עושים פעולות חשובות בקהילות יהודיות בעולם וצריך להכיר בפעולות החשובות שלהם. אני רוצה שיום יום כשהשליח יושב שם שהוא ידע שהוא שליח של המדינה. אחד ההישגים הגדולים שלנו ב בקבלת ההסתייגות הזאת היא שאנחנו מצליחים לחבר את חסידי חב"ד למדינה, ולראות בשליחים שהרבי שלהם קרא להם בעבר לא לעלות לארץ, להיות שליחים של מדינת ישראל בחו"ל", הוסיף שטרן.

בעמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון מתחו ביקורת חריפה על ההחלטה. מנכ"ל העמותה, אורי רגב, אמר ש"נראה שהכנסת מצאה את ה״פטנט״ לשוויון בנטל. כמו שהוחלט להכיר בשליחי חב"ד בעולם כמשרתי שירות אזרחי אפשר להכיר במחזירים בתשובה כחיילים קרביים, באנשי משמרות הצניעות כלוחמי סיירת ובסיקריקים כאנשי היס"מ. כך יושגו יעדי הגיוס ויבוא השוויון בנטל".

לדברי רגב, "אם זה לא היה כל כך עצוב, זה היה כל כך מצחיק. חב"ד אינה מסתירה כלל את העובדה שהיא ארגון להחזרה בתשובה. יתר על כן, חב״ד מחקה את יום העצמאות מלוחות השנה שלה, וקשה להבין מדוע הכנסת סבורה שזה מודל ראוי להקצות לו כח אדם. רגב קרא לוועדת שקד לבטל מיד את ההחלטה האבסורדית לפני שתכתים את ספר החוקים של ישראל".