מינוי יו"ר זמני למועצת הכבלים: שוברט התבקש לחזור

לאחר שהתברר כי אין טעם למנות את מימון שמילה לתפקיד לתקופה של חודש בלבד, הוחלט לחזור לאופציה של נתי שוברט, שכיהן עד לאחרונה כיו"ר הזמני

פארסת מינוי היו"ר למועצת הכבלים והלוויין בעיצומה: כעת מתברר כי משרד התקשורת החליט להאריך בכל זאת את מינויו של נתי שוברט כיו"ר הזמני של מועצת הכבלים והלוויין, ובקשה ברוח זו הוגשה לנציבות שירות המדינה.

הסיבה לכך היא שבמשרד התקשורת הבינו שייקח זמן עד שיאושר מינויו של מימון שמילה, סמנכ"ל הפיקוח במשרד, ומכיוון שמדובר במינוי לתקופה קצרה, הכי נכון הוא להשאיר את שוברט בתפקיד עד שימונה יו"ר קבוע למועצה, כנראה בתוך כחודש.

הפארסה בהתנהלות המשרד בעניין החלה לאחר שהוחלט כי שוברט יתמקד בתפקידו כסמנכ"ל ספקטרום ויחדל מלכהן כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין.

כהונתו של שוברט הסתיימה ב-25 בדצמבר באופן רשמי. כבר אז היה ברור שהמועצה לא יכולה לתפקד בלי יו"ר, ולכן הוחלט לנסות וללכת על שמילה כיו"ר זמני.

מדוע מלכתחילה לא האריכו לשוברט את התפקיד וזהו - זו שאלה שאין עליה תשובה, וההערכות מדברות על כך שזה נבע מעמדותיו העצמאיות של שוברט בנושא החדשות המקומיות, שלא תאמו את עמדת שר התקשורת גלעד ארדן.

כאמור, בסופו של דבר הבינו במשרד כי אין טעם להכניס את שמילה לתפקיד לתקופה כה קצרה, במיוחד כאשר הוא לא מכיר את התחום, ולכן הוחלט לעשות פניית פרסה וכן להאריך לשוברט את התפקיד.

נציין כי בג"ץ קבע כי על שר התקשורת למנות יו"ר למועצת הכבלים והלוויין עד סוף ינואר, וארדן הבהיר כי הוא אכן מתכוון לעשות זאת. עוד נציין כי המינוי שיביא ארדן עשוי לבטא את רצונו למנות גורם שיעמוד בראש המועצות המאוחדות - מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.