איגוד הפרסום דורש שימוע לגבי מסקנות ועדת שחם

האיגוד דורש ממועצת הרשות השנייה לקיים שימוע בנושא רכישת המדיה, וזאת לפני שייערך דיון בהמלצות ועדת שחם שאמורות להגיע להנהלה בימים הקרובים

למרות שוועדת שחם סיימה רשמית את עבודתה, המאבק של איגוד חברות הפרסום נגד המלצותיה לא הסתיים: ל"גלובס" נודע כי האיגוד דורש ממועצת הרשות השנייה לקיים שימוע בנושא רכישת המדיה, וזאת לפני שייערך דיון בהמלצות ועדת שחם שאמורות להגיע להנהלה בימים הקרובים.

עוד דורש האיגוד להעביר לידיו את כל החומרים עליהם התבססה הוועדה בהמלצותיה, כגון פרוטוקולים וחוות-דעת כלכליות, עמדות הזכייניות ועמדות ומכתבי איגוד השיווק.

דרישת האיגוד לגילוי החומרים ולביצוע הליך שימוע עלתה עוד בטרם סיימה ועדת שחם את עבודתה. ברשות השנייה ענו אז כי לכאורה התקיים שימוע בנושא בתחילת עבודתה של העבודה במסגרת המפגש שנערך בכפר המכביה, וכי ממילא ועדת שחם היא ועדה מייעצת, ולכן חובת השימוע לא חלה עליה.

האיגוד הבהיר מנגד, באמצעות עורכי דינו, כי ההליך שנעשה איננו עולה בקנה אחד עם ההגדרות של שימוע בכל הנוגע להשלכות המשפטיות והמינהל התקין, וחזר על דרישותיו לגילוי החומרים וקיום ההליך.

בינתיים הסתיימה עבודת הוועדה, וכתיבת המסקנות הרשמיות מסתיימת בימים אלה. הוועדה תמליץ בפני הרשות השנייה להציג לזכייניות רף של 20%-25% אותו לא תוכל חברת מדיה לעבור. ההמלצות תוצגנה כעת בפני מועצת הרשות שתצטרך להכריע סופית לגבי גובה הרף.