גינדי השקעות שכרה את צבי האוזר לסיוע מול הדיירים

החברה מתמודדת בשבועיים האחרונים עם משבר קשה בעקבות קריסת המרפסות בשני בנייני מגורים בחדרה

חברת גינדי השקעות שכרה את שירותיו של מזכיר הממשלה היוצא צבי האוזר לגשר בין החברה לדיירי שני הבניינים בחדרה. האוזר שהסכים לתפקיד יחל במגעים בין הצדדים כבר בימים הקרובים.

החברה, המתמודדת בשבועיים האחרונים עם משבר קשה בעקבות קריסת המרפסות באחד מבנייני המגורים בחדרה, פנתה למזכיר הממשלה היוצא, האוזר, כדי לסייע בגישור בין החברה לבעלי הדירות.

בשיחה עם "גלובס", אישר האוזר כי הסכים לתפקיד והוסיף: "החברה שכרה את שירותיי כדי למצוא פיתרון. הם הסכימו להתנייה שלי שהפעילות שלי תהיה עצמאית לחלוטין. אין כאן התייבות למציאת פיתרון והחברה לא התחייבה לקבל את הפיתרון שאגיע אליו".

עוד מסר האוזר ל"גלובס": "בשני הבניינים בחדרה יש 76 משפחות שרואות עצמן כנפגעות ואני אנסה למצוא את הדרך לגשר בינן לבין החברה. אני אפגש עם כל הצדדים, עם גורמים בעירייה, ונלמד את המקרה. זו משימה משמעותית ויש לה פיתרון אותו אני אנסה למצוא".

יש לציין שמדובר בדבר הראשון שעושה האוזר לאחר פרישתו מתפקיד מזכיר הממשלה כאשר רק אתמול הסתיימה תקופת ההסתגלות שלו.

מחברת גינדי השקעות נמסר: "החברה מחוייבת בראש ובראשונה למציאת פתרון הוגן, ראוי ומוסכם לדיירי שני הבניינים בחדרה. החברה פנתה למזכיר הממשלה היוצא, עו"ד צבי האוזר, על מנת שיגבש פתרון מוסכם בין החברה לבין דיירי שני הבניינים בחדרה הן בטווח המיידי והן לטווח הארוך. האוזר יפעל באופן עצמאי מול הדיירים, הרשויות והחברה על מנת להביא לפתרון הוגן וראוי".

במקביל, נפגשו היום לראשונה ראשי שתי החברות המעורבות בבניית הפרויקט בחדרה, החברה היזמית גינדי השקעות והקבלן המבצע אורתם סהר.

הפגישה נערכה בין מנור גינדי, מנכ"ל משותף בחברת גינדי השקעות, ואמיר נחום, מנכ"ל חברת אורתם סהר, במשרדי איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות בראשותו של יו"ר האיגוד, מהנדס דני מריאן. במסגרת הפגישה הסכימו הצדדים להמשיך לשלב ידיים לטובת הרוכשים ולשתף פעולה בכל הקשור לטיפול במבנה ובדיירים.

"המחויבות הראשונה שלנו היא לדיירים. אנו מבצעים את כל הבדיקות הנדרשות ופועלים יחד לתיקון הליקויים, וביצוע החיזוקים הנדרשים על פי מיטב הייעוץ המקצועי ובפיקוח מיטב המומחים לצורך החזרת הדיירים בהקדם לדירותיהם", אמרו שני הצדדים.

מהנדס דני מריאן, יו"ר איגוד המהנדסים, ציין בנוסף: "ענף הבנייה בישראל פועל בסטנדרטים גבוהים. שתי החברות נמנות עם צמרת הענף, בעלות תרבות של איכות וניסיון של שנים בבניית פרויקטים איכותיים. עם זאת, מדובר בתקלה נקודתית חמורה ולא בתופעה ענפית. בישראל יש רמה הנדסית וביצועית גבוהה עם שיעור תקלות שאיננו חורג מהמקובל בעולם המערבי.התקלה בפרויקט בחדרה מהווה הזדמנות לכל הענף ללמוד ולעשות את השינויים הנדרשים לשיפור איכות הבניה בישראל".

צבי האוזר / צילום: לעמ
 צבי האוזר / צילום: לעמ