המועצה לצרכנות: הסל המפוקח צריך לכלול מוצרים דלי שומן

בנוסף מציעה המועצה להרחיב את מגוון המוצרים שבפיקוח לקטגוריות נוספות בסל הצריכה ולייצר סל "עוגן" שישלב מוצר אחד בכל קטגוריית מזון בסיסית

בשבוע שעבר הוכרז על הכנסת גבינה לבנה ושמנת מתוקה 38% לפיקוח מחירים - מהלך שיוזיל את המחיר לצרכן ב-20%. בעקבות ההחלטה תוזיל תנובה מחירי גבינות לבנות.

הכללת מוצר כשמנת מתוקה בסל המפוקח העלתה על נס את הפתגם "אם אין לחם תאכלו עוגות", והביאה את המועצה לצרכנות לקרוא לממשלה לקדם סל בריאותי מפוקח שיכלול מוצרים בריאותיים דלי-שומן ודלי-סוכר.

בנוסף מציעה המועצה להרחיב את מגוון המוצרים שבפיקוח לקטגוריות נוספות בסל הצריכה המשפחתי ולייצר סל "עוגן", כלומר סל שישלב מוצר אחד בכל קטגוריית מזון בסיסית, במטרה לספק חלופה זולה ונרחבת לצרכנים וימשוך את המחירים בכל הקטגוריות מטה, כפי שקרה כעת.

"העובדה שהחברות מיהרו להוזיל מחירים גם על מוצרים אחרים מאותה הקטגוריה מוכיחה את יעילותו של 'אפקט העוגן' הזה", אמר עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות.

בתוך כך, יצא ארגון נעמ"ת בקריאה לשרי האוצר והכלכלה להחזיר את פיקוח המחירים על תרכובות מזון לתינוקות. "מדובר במוצר צריכה בסיסי ביותר דוגמת לחם, חלב או אפילו מים. עד דצמבר 1999 היו מחירי תרכובות המזון לתינוקות נתונים בפיקוח מחירים, ומאז הוצאו מפיקוח, התייקר מחירם".