לא נחים אחרי המגה-מיזוג: פירמת עוה"ד מיתר ממשיכה לצמוח

שנה אחרי המגה-מיזוג, פירמת מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל מקדמת 9 עורכי דין לשותפים, ומצרפת 14 עורכי דין חדשים ■ מיה ליקוורניק: "הקידום לשותפות לא מתמצה בתנאי שכר משופרים, הוא כולל גם קבלת אחריות גדולה"

בשבועות האחרונים רחש שוק עריכת הדין שמועות על "מגה-מיזוג" חדש שמתרקם בין שני משרדי עורכי דין גדולים וחשובים. מדובר במשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג, שבו מועסקים כ-140 עורכי דין, ובמשרד ליפא מאיר, המונה כ-75 עורכי דין, שמנהלים מגעים מתקדמים למיזוג ביניהם. אם אכן יבשיל המשא-ומתן, יהפוך המשרד הממוזג לאחד מחמשת משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל.

ה"מגה-מיזוג" הקודם בשוק עריכת הדין נעשה לפני שנה, בינואר 2013, בין משרד מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם ברנדויין, למשרד קנטור, אלחנני, טל. המשרד הממוזג מנה לאחר המיזוג כ-200 עורכי דין, מתוכם 58 שותפים, והוא היום המשרד השלישי בגודלו בישראל.

שנה חלפה מאז, והפירמה הממוזגת - מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל, לא שוקטת על שמריה, והיא ממשיכה לצמוח ולהתרחב. בימים אלה קידמה הפירמה לא פחות מ-9 עורכי דין שכירים למעמד של שותפים. בנוסף, מיתר גייסה 14 עורכי דין חדשים שרובם סיימו התמחות במשרד.

"התברכנו במחזור גדול של שותפים"

לדברי השותפה הבכירה במשרד, עו"ד מיה ליקוורניק, "התברכנו השנה במחזור גדול במיוחד של שותפים חדשים. הכמות היא יוצאת דופן, וההתרגשות אצלנו גדולה. אני מכירה את כולם באופן אישי. שישה מתוך התשעה התמחו במשרד".

ליקוורניק מדגישה ומציינת כי הפירמה מקדמת לשותפות נשים וגברים כאחד, וכי חמש מבין עורכי הדין שקודמו לשותפים הן נשים, אימהות שגם ילדו ילדים בשנתיים האחרונות.

- האם כל עורך דין ותיק שצמח בפירמה יעלה בבוא היום לעמדת שותף?

ליקוורניק: "בהחלט לא. קודם כול עולה השאלה - אם התחום שבו הבן אדם עובד מצדיק הוספת שותף. המחלקות הגדולות אמנם צומחות כל הזמן, אבל כאשר מדובר בתחומים יותר קטנים, גם אם עובדים בהם אנשים ראויים, לא תמיד היקף העבודה מצדיק צירוף שותף, ויכולות להיות אכזבות.

"בנוסף לכך, ישנם אנשים שפחות מתאימים להיות שותפים. קידום עורכי דין למעמד של שותפים נעשה בראש ובראשונה על רקע של מקצועיות, הצטיינות ומחויבות של המועמדים".

- האם משמעות הקידום היא בעיקרה כלכלית?

ליקוורניק: "הקידום לשותפות לא מתמצה רק בתנאי שכר משופרים, הוא כולל גם קבלת אחריות גדולה יותר בתחום המקצועי והניהולי ושותפות מלאה בענייני המשרד. אנו גאים בכך שכמעט כל השותפים החדשים שהצטרפו צמחו והתמקצעו במשרד, ושישה מתוכם נמצאים איתנו עוד מתקופת התמחותם. המגמה של טיפוח עורכי דין צעירים משלב ההתמחות ועד לשותפות במשרד, הייתה ותמשיך להיות אסטרטגיה מרכזית במשרד".

שותף בכיר נוסף במיתר, עו"ד דני גבע, אומר כי הגידול הפנימי של המשרד, שבא לידי ביטוי בצירוף עורכי הדין והשותפים, נובע מצמיחה מתמדת בהיקף העבודה במשרד בכל תחומי הפעילות וההתמחות המסורתיים שלו, וגם בתחומים שהתחזקו משמעותית בעקבות המיזוג עם משרד קנטור, אלחנני, טל בתחילת שנת 2013.

"עלייה ניכרת בהיקף העסקאות"

לדברי גבע, "המטרה העומדת בבסיס העסקת עורכי דין נוספים אינה גודלו של המשרד, אלא שמירה על היותנו משרד איכותי בעל יכולות מקצועיות גבוהות המעניק שירות איכותי ומהיר ללקוחותיו. המתמחים במשרד עוברים הכשרה יסודית ומעמיקה, שמאפשרת להם להביא את יכולתם האישית הגבוהה לידי ביטוי.

"משרד מיתר, כמשרד מוביל בארץ בתחומי העסקאות, הליטיגציה והתחום המסחרי בכלל, מזמן למתמחים בתקופת ההתמחות אפשרות להיחשף לתיקים גדולים, מעניינים ומורכבים ביותר הקיימים במשק, לעבוד עם צוות עורכי הדין מהשורה הראשונה וללמוד מהם. מדיניות המשרד לטיפוח ההון האנושי מקנה למתמחים ולעורכי הדין הצעירים אפשרויות קידום רבות ומבטיחה להם מסלול קריירה מאתגר, מעניין ומספק. אנו מאמינים במתמחים המועסקים, שיהוו את דור ההמשך של המשרד".

- מה הם התחומים שבהם גדלה פעילות הפירמה בשנה האחרונה?

גבע: "ישנה אצלנו עלייה ניכרת בהיקף העסקאות בתחומי ההיי-טק ומיזוגים ורכישות, וגם הפעילות בתחומי העיסוק האחרים גדלה. המשרד ייצג, בין היתר, לקוחות מובילים בארץ ובעולם בעסקאות בולטות במשק. ביניהן: ייצגנו את חברת ריטליקס ברכישתה על-ידי NCR תמורת כ-800 מיליון דולר; את קובידיאן ברכישת גיוון אימג'ינג תמורת מיליארד דולר; את סיסקו ברכישת אינטוסל תמורת כ-475 מיליון דולר; את פייסבוק ברכישת אונאבו מובייל. כמו כן, היינו שותפים לעסקאות רבות נוספות.

"גם בתחום הליטיגציה, אנשי משרד מיתר ייצגו בשנה האחרונה כמה תיקים בולטים. ביניהם: ייצוג גדעון לנדסברג, מנכ"ל רמדיה לשעבר, שעמד לדין בפרשת רמדיה הצמחית וזוכה מחלק הארי של האישומים נגדו".

השותפים ועורכי הדין החדשים

אחת השותפות החדשות במיתר היא עו"ד קרן אגוזי, אם לשני ילדים, שעוסקת בדיני חברות, ניירות ערך ומשפט מסחרי. אגוזי למדה משפטים באונ' חיפה, התמחתה במשרד ועובדת בו כבר שנים כעורכת דין. היא מייצגת חברות, קרנות הון סיכון, ויזמים במגוון רחב של עסקאות בינלאומיות וישראליות, לרבות השקעות אסטרטגיות, מיזוגים ורכישות, עסקאות מימון, מיזמים משותפים, הסכמי רישיון והפצה, והסכמים מסחריים נוספים.

עורך דין נוסף שקודם לעמדת שותף הוא גיורא אונגר, העוסק בדיני מכרזים, מתמחה בייעוץ ובליטיגציה בתחומי המשפט האזרחי והמינהלי, תוך התמחות מיוחדת במכרזים בינלאומיים, בעיקר בנושאי תשתיות, בנייה, תחבורה ושירותים ציבוריים אחרים. אונגר עבד בעבר כפרקליט בפרקליטות המדינה במחוז ירושלים וכיועץ משפטי לחברת עמידר.

עורכי הדין הנוספים שקודמו לשותפות הם: סיון אתירם, העוסקת בתחומי בנקאות, מימון, הסדרי חוב ומיזוגים ורכישות; טליה גרסטלר, העוסקת בדיני חברות ומשפט מסחרי, שהתחילה את דרכה כמתמחה בפירמה; דנה פלג-סלובודקין, המתמחה במקרקעין; תומר סלע, מתמחה בשוק ההון ובמשפט מסחרי; קרן שדה-מזרחי, שמייצגת חברות ישראליות וזרות בעסקאות מיזוג ורכישה, השקעות הון סיכון, עסקאות מימון ומיזמים משותפים; גלעד שיף, המתמחה בליטיגציה אזרחית ומסחרית; ותומר שני (שוורץ), שעוסק במשפט מסחרי ומייצג מגוון חברות טכנולוגיה, קרנות הון סיכון ויזמים במגוון של עסקאות מסחריות.

14 עורכי הדין החדשים שהצטרפו למשרד (13 מהם התמחו בו) הם: דניאל אברון, דניאל אראל, אורי גורן, מארק המילטון, ניר וינר, מורן ויצמן, אביטל אנה-טטרוב, דן פיילר, צפי פלדמן, דניאל פרידמן, מוטי קליין, דוד שחור, מאיר שטייגמן וטלי ישועה.