הקטנות של וגאס

בין שלל ההשקות וההכרזות בתערוכת הענק השבוע כדאי לעקוב אחר הכרזותיהן של כמה חברות קטנות, כמו קוויקלוג'יק, סיוה ו-DSP גרופ

שבוע המסחר שלפנינו יהיה בסימן לאס וגאס החמה, שבה יצטופפו כ-150 אלף מבקרים לאורך השבוע בתערוכה הגדולה בעולם ויבחנו את מוצרי האלקטרוניקה החדשים שיתחרו על עוגת המכירות בשנה החדשה.

כמו בכל שנה תיעדר חברת האלקטרוניקה עם שווי השוק הגבוה בעולם, אפל (AAPL), שתתקרב השנה למכירות של 200 מיליארד דולר. עבור מתחרתה הגדולה, סמסונג, לאס וגאס תמיד הייתה במה חשובה להשקות, ויש שבטוחים שהיא תציג שם את הגלקסי S5. במקביל, מחרתיים, תשחרר סמסונג את שורת הרווח התפעולי שלה לרבעון של דצמבר, שעל פי התקשורת הקוריאנית היה מתחת לציפיות, בעיקר בגלל תחרות קשה מול אפל.

למרות חופשות החג היו בנקאי השקעות שעבדו בשבוע שעבר, וכבר ביום המסחר הראשון לשנה החדשה התבשרנו על רכישה מעניינת בתחום שבו עוסקת צ'ק פוינט (CHKP). מתחרה שלה, חברת FireEye (FEYE), שמתמחה בניטור איומים על רשתות, ושהונפקה לפני ארבעה חודשים, הודיעה על רכישת חברה פרטית. החברה הנרכשת תתרום לה השנה מכירות של סביב 150 מיליון דולר, בתמורה למיליארד דולר במניות ובמזומן.

שנה של הצלחה להנפקות שניות

מה שמעניין הוא שהמשקיעים לא נבהלו מהרכישה היקרה, פי 6.6 מהמכירות, אלא להיפך - הטיסו את מניית FireEye ב-39%, שהם שווי שוק של כשני מיליארד דולר. אני שואל: היכן צ'ק פוינט, עם הר מזומנים של 3.7 מיליארד דולר ורווחים כלואים שנשלחו לחופשי? לפני שלושה חודשים רכשה סיסקו (CSCO) מתחרה אחרת של צ'ק פוינט, את Sourcefire, תמורת 2.7 מיליארד דולר, סכום שגם הוא פי 6.6 מהמכירות.

נוסף על תשואה גבוהה במיוחד, הייתה שנת 2013 מצוינת למשקיעים שהעזו והשתתפו בהנפקות שניות של חברות טכנולוגיה קטנות, שלחלקן כמעט לא היו מזומנים בקופה. בגיוס של אטיוניטי (ATTU) גרפו המשקיעים נכון לסוף השנה 50%, בסרגון (CRNT) 29%, בסופרקום (SPCB), תוך שבועיים מהגיוס, 37%, ובחברה אמריקאית קטנה שאני מחזיק כאן, קוויקלוג'יק (QUIK), 53% בחודשיים.

כמעט כל חברות השבבים שמוכרות ליצרני האלקטרוניקה הצרכנית יהיו בלאס וגאס השבוע, ובראשן אינטל (INTC). המנכ"ל שנכנס לתפקיד במאי אשתקד, בריאן קרזניץ', יישא את נאום הפתיחה מחר בלילה. בין אלה שאני מחזיק כאן אעקוב במיוחד, נוסף על אינטל, אחר ההכרזות של הקטנות יותר, כמו קוויקלוג'יק, סיוה (CEVA) ו-DSP גרופ (DSPG).

משקיעי סיוה, וגם מנהליה, יקשיבו היטב להכרזה של אינטל בתערוכה בתחום המובייל, כי אם יש השנה לקוחה עם פוטנציאל גדול עבור סיוה - שלא הייתה משמעותית בשנים האחרונות - זו רק אינטל. כמה אנליסטים בטוחים שרק היא מסוגלת להציב תחרות אמיתית לקוואלקום (QCOM) בתחום מעבדי הסלולר, והספקית הבלעדית שלה בפתרונות DSP היא סיוה.

בין המעבדים שתציג DSPG בתערוכה יהיה פיתוח חדש, ולעניות דעתי הכי מעניין מבחינת הפוטנציאל: מעבד להורדת רעשי רקע במהלך דיבור בסמארטפונים, בשם HDClear. לאפל יש פתרון פנימי בשיתוף עם סירוס לוג'יק (CRUS), וסמסונג רוכשת את הפתרון של אודיינס (ADNC). בניסויי שטח הפתרון של DSPG עולה על זה של ADNC, ולכן יש לה סיכוי לחדור לסמסונג, שלה היא מוכרת היום פתרונות בתחומים אחרים.

האפליקציות עוברות לסנסורים

בתערוכה יציגו אינספור אפליקציות בתחומי הספורט, הבריאות, השופינג, הנהיגה, האיתור וכדומה, בעזרת סנסורים ייעודיים שיוטמעו במכשירים. בעיית הבעיות של יצרני הסמארטפונים היא, שמרבית האפליקציות הללו דורשות מכשיר שהוא "always on", כלומר מתפקד 24 שעות ביממה - גם אם המסך כבוי. זה אומר שהסוללה מתרוקנת במהירות, ולכן רק מי שיציג פתרונות חוסכי אנרגיה ישגשג.

בנישה הזאת אני מצפה לפריצה אצל קוויקלוג'יק הקטנה, שכבר בשבועות האחרונים נסקה משמעותית, כנראה לקראת הכרזות בלאס וגאס. המעבדים שפיתחה לשיפור משמעותי בתצוגת מסכי טאבלטים וסמארטפונים באור יום, תוך כדי חיסכון משמעותי בצריכת אנרגיה, כבר נמצאים בטאבלט מצליח של סמסונג, ויש שמצפים לזכייה גם בסמארטפון החדש של האחרונה.

הפלטפורמה החדשה והיותר מעניינת של קוויקלוג'יק קשורה לעידן החדש הנ"ל של סנסורים ייעודיים בסמארטפונים. היא השיקה לאחרונה, ותרחיב על זה בתערוכה, מעבד שהוא מעין רכזת, "hub", לניהול אופטימלי של המידע שזורם מהסנסורים, תוך כדי חיסכון משמעותי באנרגיה.

הכותב משמש כיועץ ומשקיע בניירות ערך שונים ויועץ לקרן "פיא נבחרת נאסד"ק". בכל מקרה, אין לראות בכתבות אלה משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע, לרבות ני"ע המוזכרים בכתבות אלה. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק ו/או הפסד שייגרם לו.