אלי גוטמן יקבל חוזה לשנתיים נוספות בנבחרת ישראל

ההתאחדות לכדורגל ביטלה את "ועדת האיתור" שהקימה למציאת מאמן לאומי; לוזון ימליץ למזכירות כי גוטמן ידריך גם במשחקי מוקדמות יורו 2016

אלי גוטמן צפוי להמשיך לאמן את נבחרת ישראל בכדורגל לפחות עוד שנתיים, ולהוביל אותה בקמפיין מוקדמות יורו 2016. ההתאחדות לכדורגל הודיעה היום (א') כי היו"ר אבי לוזון וממלא מקומו שטרן חלובה, החליטו להמליץ להאריך את חוזהו - המלצה שתובא לישיבת המזכירות שתתקיים בשבוע הבא, במה שהופך את העניין לפורמאלי בלבד: גוטמן ממשיך לקדנציה שנייה בנבחרת.

גוטמן, שזכה במהלך הקריירה שלו בשתי אליפויות ישראל (עם הפועל חיפה והפועל ת"א), שלושה גביעי מדינה (הפועל ב"ש והפועל ת"א) והדריך מועדונים במפעלים האירופיים, השתכר בשנת 2012, ע"פ דוח רשם העמותות, סך של 1.21 מיליון שקל ברוטו - שכר הנמוך משמעותית מזה שקיבלו קודמיו בתפקיד. עדיין לא ברור האם תנאים אלו ישמרו גם בחוזה החדש שלו.

משמעות ההחלטה היום היא ביטולה של "ועדת האיתור" שהקימה ההתאחדות, שהיתה אמורה לכלול את לוזון, חלובה, מנכ"ל ההתאחדות רתם קמר, מאמן הכדורגל הוותיק דרור קשטן ושחקן העבר צביקה רוזן. ועדה זו, שהיתה אמורה להתכנס לאור המלצות ועדת דודי כהן, היתה צריכה להכריע את זהות מאמן הנבחרת הבא, אך בהתאחדות החליטו, לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי משה אביבי - כי הארכת חוזהו של גוטמן עולה בקנה אחד עם ועדת דודי כהן, שאחת מהמלצותיה להתאחדות קראה "לשקול בחיוב קדנציה בת ארבע שנים למאמן הלאומי".

לגוטמן תהיה הזדמנות יוצאת דופן להצעיד את נבחרת ישראל לטורניר גדול, לראשונה מאז המונדיאל במקסיקו ב-1970. היורו ב-2016, שיתקיים בצרפת, יהיה הראשון בהיסטוריה אליו יעפילו 24 נבחרות (לעומת 16 בטורנירים הקודמים). במסגרת שיטת המוקדמות, המסיימות במקומות 1-2 בתשעת הבתים המוקדמים יעפילו אוטומטית לטורניר, כמו גם הקבוצה שתסיים במקום השלישי עם המאזן הטוב ביותר; שמונה נבחרות נוספות שיסיימו במקום השלישי יתחרו על ארבעה כרטיסים נוספים ליורו, בשיטת פלייאוף של בית-חוץ. ישראל תוגרל לבתים מקבוצת הדירוג השלישית.

תחת הדרכתו של גוטמן, סיימה נבחרת ישראל את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2014 במקום השלישי, אחרי נבחרות רוסיה ופורטוגל, ואת הטורניר שייערך בברזיל בקיץ הקרוב היא תראה מהבית.