הבורסה סגרה בעליות; מניית אי.די.בי התרסקה 51.7%

חשיפת "גלובס": וודסייד תרכוש 25% מ"לוויתן" תמורת שווי גבוה יותר מכפי שסוכם תחילה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.52 מיליארד שקל

הבורסה בת"א חתמה את היום (ג') בעליות, במקביל למגמה חיובית באירופה ובניו-יורק, כאשר משקיעים ברחבי העולם ממתינים בדריכות לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב ביום שישי, אשר תקבע האם הפד יפחית פעם נוספת את רכישות האג"ח בסוף החודש או ימתין לפי שעה עם המשך ההפחתות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.52 מיליארד שקל.

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו אמש בירידות של עד 0.4% והבוקר באסיה נרשמות ירידות גם כן. מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים בארה"ב ירד אתמול ל-53 נקודות והיה נמוך מתחזיות האנליסטים (54.7 נק'), מה שמעיד על האטה בקצב הצמיחה במגזר השירותים. ביום שישי יפורסמו כאמור נתוני התעסוקה בארה"ב לחודש דצמבר, כאשר אנליסטים מצפים ל-194 אלף משרות חדשות בדצמבר לעומת 204 אלף בנובמבר.

בישראל, משרד האוצר נוטה שלא לבטל את הפטור ממס למשקיעים זרים על אג''ח מממשלתיות. לפני כמה חודשים חשף "גלובס" את דרישת בנק ישראל לבטל את הפטור ממס על מנת למתן את נוכחות הזרים בשוק המט"ח, אולם האוצר סירב לבקשה. בדיון האחרון בנושא טען האוצר כי לביטול הפטור תהיה השפעה מינימלית על שער החליפין. מי שהוביל את הקו הנוקשה היה הכלכלן הראשי של המשרד שטען כי מדיניות מסים לא יכולה להיות מובלת על ידי תנודתיות של שער חליפין. (לסיפור המלא)

מבין המניות הבולטות היום בשוק, מניות "לוויתן" - רציו , אבנר ודלק קידוחים - נסחרו על רקע חשיפת "גלובס" כי וודסייד האוסטרלית תרכוש 25% מהזכויות במאגר תמורת שווי גבוה יותר מכפי שסוכם בין הצדדים תחילה.

אי.די.בי צנחה היום לקראת יישום הסדר החוב בחברה. מנגד, אפריקה המשיכה במומנטום החיובי.

מניית כיל בלטה על רקע המשך שיבושי העבודה במפעליה, בעוד העובדים מוחים על תהליך הפיטורים בחברה.

פלוריסטם המשיכה במומנטום החיובי ורשמה עלייה חדה. החברה דיווחה אתמול כי היא צפויה להודיע לראשונה תוצאות בניסוי הקליני שלב 1-2 שבדק את בטיחות ויעילות הטיפול בפגיעות שרירים באמצעות תאי גזע מהשלייה. התוצאות ידווחו במסגרת כנס שתערוך החברה בבוקר של ה-21 בינואר 2014 בבורסה בת"א. לצורך הצגת התוצאות יגיע לראשונה לישראל מגרמניה החוקר הראשי שערך את הניסוי. הוא יצטרף להנהלת פלוריסטם לדיון בתוצאות המחקר במסגרת כנס "יום הרפואה המשקמת" אותו יזמה החברה.

עוד בלטו בעליות חדות איזיצ'יפ ואלוט.

ארז ויגודמן, מנכ"ל מכתשים אגן , צפוי להתמנות החודש למנכ"ל טבע , ובכמצ'יינה תרים אחר מנכ"ל שיחליף אותו במכתשים. 4 מועמדים עשויים להחליף את ויגודמן במכתשים, שניים מהם ישראלים ושניים זרים. (לסיפור המלא)