ארדן: "אני מחסל את רשות השידור? מה נשאר כבר לחסל"

שר התקשורת מתייחס לכרזה שנתלתה ברחבי ירושלים ובה מוצגים הוא ושר האוצר יאיר לפיד כ"מחסלים" של רשות השידור: "מה עם הקנס הזה, הקרוי אגרה? מי בדיוק משלם אותו, המאיון העליון? ומה הוא מקבל בתמורה?"

שר התקשורת גלעד ארדן העלה הערב (ג') פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, ובו הוא מתייחס לכרזה שנתלתה ברחבי ירושלים ובה מוצגים הוא ושר האוצר יאיר לפיד כ"מחסלים" של רשות השידור וכמי שצפויים לפגוע במעמד הביניים עם פיטורי 2,000 עובדי הרשות (יש לציין כי בפועל עובדים ברשות השידור כ-1,700 איש).

בתגובה לכרזה כתב ארדן: "חשבתי להעלות כאן את המודעה הזו ולכתוב: 'תכל'ס'. פשוט להניח אותה כאן ולזכות אותה ביחס סרקסטי. אולי בכלל להתעלם ממנה. הרי הטענה לפיה אני מחסל את השידור הציבורי כה מופרכת, הרי כבר אמרתי בעבר שאני מחויב לשידור הציבורי ומאמין בו, וגם בואו נודה על האמת, את מה בדיוק נשאר לחסל...?".

בהמשך כתב ארדן: "אז בשביל מה בכלל להתייחס? כדי להתמודד עם הטענה על פגיעה במעמד הביניים? פגיעה במעמד הביניים?? ומה עם הקנס הזה, הקרוי אגרה? מי בדיוק משלם אותו, המאיון העליון? ומה הוא מקבל בתמורה?

"אבל לא בשביל זה בחרתי להגיב, אלא בשביל לומר משהו, דווקא לעובדי רשות השידור: הוועדה שהקמתי נמצאת בישורת האחרונה. העתיד אכן צפוי להיות סוער. קל זה לא יהיה, ואיפה שניתן יהיה לסייע לכם, אעשה זאת, ובעניין הזה, מעשיי יוכיחו.

"אין טעם בדיבורים. אבל חשוב להבהיר משהו, כדי שלא נתבלבל, וכדי שאף אחד לא יטעה לחשוב שלחצים מסוג זה משפיעים עליי: עם כל הרצון הטוב והאמפתיה, בבחירה בין הצלת השידור הציבורי ודאגה לכלל האזרחים משלמי האגרה, לבין הצלה ושמירה על מקומות העבודה של עובדי רשות השידור - אני בוחר באפשרות הראשונה".

יאיר לפיד, גלעד ארדן, המחסלים / צילום: מסך
 יאיר לפיד, גלעד ארדן, המחסלים / צילום: מסך