גולן עינת השלים את רכישת מלוא השליטה בארומה תל-אביב

חברת G.E.G של גולן עינת רכשה מסהר שפע את יתרת 25% מניות הרשת תמורת 15 מיליון שקל ■ עינת מחזיק גם ב-50% מרולדין

חברת G.E.G, שבבעלות גולן עינת, רכשה את 25% הנותרים ברשת ארומה תל-אביב ממייסד החברה סהר שפע, ובכך הפך עינת להיות בעל השליטה המלאה בחברה. העסקה בוצעה לפי שווי של כ-60 מיליון שקל.

עם הרכישה מרחיב עינת את אחיזתו בתחום בתי-הקפה, כשהוא מחזיק גם ב-50% מרשת רולדין - רכישה שביצע ב-2012 לפי שווי של 80 מיליון שקל (ב-50% הנותרים מחזיקים האחים חקק). בנוסף הוא הבעלים של רשת מסעדות אוליב, המונה 8 סניפים.

עינת נכנס כשותף לארומה בתל-אביב בשנת 2011, אז רכש משפע 50% ממניותיו. כעבור שנה וחצי רכש עינת 25% נוספים, וכאמור היום (ד'), לאחר רכישת 25% הנותרים, הפך לבעלים הבלעדיים של רשת ארומה בתל-אביב, המונה 29 סניפים - שכולם פועלים בשיטת זכיינות.

עינת מנהל את מרבית עסקיו בחו"ל. באחרונה פתחה ארומה תל-אביב סניף בוורשה, ובקרוב תורחב הפעילות לערים נוספות באירופה.

"אני מאמין בתחום הקפה. זה מוצר שהוא 'מאסט הב', והעניין הוא לעשות את זה הכי נכון במשוואת האיכות והשירות", אמר עינת ל"גלובס". "אני מאמין בתפיסה של סטארבקס, שלפיה בערים משופעות בתנועה ובתיירות פנים - על כל קמ"ר צריכים להיות 4 סניפים, כך שבכל מקום שאדם ילך בעיר הוא ייתקל בסניף של הרשת".

רשת ארומה בתל-אביב החלה את פעילותה בעיר ב-1999, 5 שנים אחרי שהוקמה בירושלים על-ידי האחים יריב וסהר שפע. בתקופה זו הסתכסכו השניים, והבעלות על הרשת פוצלה לשתי חברות נפרדות. ארומה בתל-אביב נותרה בידי סהר שפע.

הרשת עוברת בחודשים האחרונים תהליך של מיתוג ועיצוב מחדש ושמה דגש על קשריה עם הקהילה באמצעות פעולות מקומיות ואירועי תרומה. 10 סניפים עברו שיפוץ לפי הקונספט החדש, ויתר הסניפים יעברו תהליך דומה בקרוב. בחודשים הקרובים ייפתח סניף הדגל בשדרות רוטשילד פינת נחלת בנימין (מגדל אביב) בתל-אביב, והוא ישתרע על שטח 370 מ"ר.